چاپ این صفحه

ویروس کرونا ، صنعت پوشاک آسیا را از رونق انداخت

تعداد بازدید : 294
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۲/۳۱
با توجه به آنکه بسیاری از فروشگاه‌های برندهای معروف پوشاک در اروپا و آمریکا در ماه‌های مارس و آوریل به خاطر شیوع کرونا بسته بودند سفارش‌های ثبت شده برای شرکت‌های تولید کننده پوشاک آسیا به میزان قابل توجهی کاهش یافته و آنها را مجبور به تعطیلی و حتی اخراج صدها هزار کارگر کرده‌اند.

شیوع ویروس کرونا باعث شد تا بسیاری از فروشگاه‌های برندهای معروف پوشاک، کیف و کفش در اروپا و آمریکا تعطیل شوند.

 

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از خبرگزاری فارس ،  این مسئله باعث شد تا شرکت‌های فروشنده بسیاری از سفارشات خود را که به کارخانه‌های پوشاک در آسیا داده بودند لغو کنند و با توجه به از دست رفتن میلیاردها دلار سفارش تولید شرکت‌های آسیایی مجبور شدند کارخانه‌های خود را تعطیل کرده و حتی صدها هزار کارگر خود را اخراج کنند.

 

پس از شکل گیری اعتراضات گسترده برخی شرکت‌های غربی موافقت کردند تا پول سفارشاتی که دریافت کرده و یا در دست تولید داشتند را بپردازند.

 

دیگر شرکت‌های غربی اما با درخواست تخفیف و یا تاخیر در پرداخت باعث شدند کارخانه‌های پوشاک در آسیا با مشکل جدی در ادامه فعالیت خود مواجه شوند.

 

علیرغم آنکه برخی فروشگاه‌های غربی روند ثبت سفارش، تولید به شرکت‌های آسیایی را آغاز کرده‌اند اما چشم انداز بلندمدت این کارخانه‌ها و همچنین زندگی کارگران اخراجی آنها در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

چاپ این صفحه