چاپ این صفحه

تجارت ایران با اوراسیا به ۱/۲ میلیارد دلار رسید

تعداد بازدید : 189
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۳/۱۳
میزان تجارت خارجی ایران با اوراسیا از پنجم آبان ماه سال ۱۳۹۸ تاکنون به بیش از دو میلیارد ۱۱۲ میلیون و ۴۴۷ هزار و ۸۳۹ دلار رسیده است.

سخنگوی گمرک ایران با بیان این مطلب گفت: میزان تجارت خارجی ایران با اوراسیا از پنجم آبان ماه سال ۱۳۹۸ تاکنون به بیش از دو میلیارد۱۱۲ میلیون و ۴۴۷ هزار و ۸۳۹ دلار رسیده که این میزان شامل بیش از یک میلیارد و ۵۲۸ میلیون و ۹۵۶ هزار و ۳۴۰ دلار واردات و ۵۸۳ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۵۰۱ دلار صادرات است.


به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از جهان‌صنعت،  روح‌الله لطیفی افزود: از کل تجارت ایران با این اتحادیه بیش از یک میلیارد و ۱۲۵میلیون دلار در رویه‌های صادرات و واردات که شامل۵۳ درصد کل تجارت طرفین می‌شود بر اساس معافیت و تخفیفات موافقتنامه تجارت ترجیحی بوده است.

 

وی در خصوص کالاهای وارداتی از این اتحادیه بر اساس این موافقتنامه تصریح کرد: از مجموع واردات کشورمان از این اتحادیه ۹۶۶ میلیون و ۳۲۸ هزار و ۶۱۷ دلار برابر با سه میلیون و ۵۲ هزار و ۷۰۰ تن کالا براساس موافقتنامه یادشده بوده است.

 

دبیر شورای اطلاع‌رسانی گمرک اظهار داشت: بیشترین میزان صادرات ایران به ترتیب، فدراسیون روسیه با بیش از ۵۳ درصد، ارمنستان با ۲۳ درصد، قزاقستان ۱۶ درصد و قرقیزستان با کمتر از ۵/۱ درصد است اصلی‌ترین مقاصد صادراتی ایران به اوراسیا را شامل هستند.
همچنین کشورمان بیشترین میزان واردات از حیث ارزش را به ترتیب از روسیه با بیش از ۵/۷۸ درصد، قزاقستان با بیش از ۱۸ درصد، روسیه سفید دو درصد و دو کشور ارمنستان و قرقیزستان نیز سهمی کمتر از یک درصد را به خود اختصاص دادند.

 

لطیفی در خصوص کالاهای صادراتی ایران به اوراسیا گفت: از بین بیست قلم اصلی صادراتی ایران به اوراسیا سیب تازه با ۵/۱۴ درصد، پسته تازه و خشک با ۹/۱۱ درصد، گاز طبیعی با ۱/۸ درصد، کیوی تازه با ۲/۷ درصد و انگور خشک با سه درصد دارای بیشترین سهم هستند.

چاپ این صفحه