چاپ این صفحه

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: ثبت اطلاعات 32 شرکت از 40 شرکت منتخب لوازم خانگی در سامانه 124

تعداد بازدید : 173
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۴/۲
معاون وزیر و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بیان کرد: 32 شرکت از 40 شرکت منتخب ، برند و قیمت کالاهای لوازم خانگی خود را در سامانه 124 اعلام نموده اند و حدود 1500 قلم کالا ثبت قیمت شده است.

 عباس تابش در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب، افزود: در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار فرآیندها و اقدامات انجام شده در خصوص ساماندهی بازار لوازم خانگی مورد بررسی قرار گرفت و دستگاه‌هایی که در این زمینه تکالیفی داشتند، به ارایه گزارش‌های عملکردی خود پرداختند.

 

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از شاتا، وی در خصوص اقدامات انجام شده از سوی سازمان حمایت نیز تصریح کرد: سازمان حمایت مکلف به عملیاتی کردن موضوع ثبت قیمت‌ها در سامانه 124 بوده است و در این راستا 32 شرکت از 40 شرکت کالاهای منتخب در این سامانه اعلام قیمت نموده اند و حدود 1500 قلم کالا ثبت قیمت شده است.

 

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با تأکید بر اینکه معیار قیمت در بازار سامانه 124 است، اضافه کرد: مردم می‌توانند با استعلام قیمت از این سامانه، گران فروشی‌ها در بازار را به سازمان حمایت گزارش دهند و بازرسان سازمان حمایت، بازرسان سازمان‌های صمت استانی، اتاق اصناف و ناظران افتخاری بر پایه اطلاعات موجود در این سامانه اقدامات برخوردی خود را انجام خواهند داد.

 

تابش با یادآوری اینکه در سامانه 124 باید علاوه بر قیمت، برند کالا نیز ثبت گردد، گفت: هر مسیری به غیر از مسیر 124، عرضه خارج از شبکه محسوب می‌شود و مورد اقدام قانونی و تعزیری قرار خواهد گرفت.

 

وی اضافه کرد: سامانه 124 همچنان برای ثبت قیمت و برند شرکت‌های لوازم خانگی باز است و این سامانه همواره فعال خواهد بود.

 

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان همچنین افزود: بیش از 97 درصد کالاهای بازار مربوط به شرکت‌هایی است که به ثبت قیمت و برند خود در سامانه 124 مبادرت ورزیدند.

 

تابش با یادآوری اینکه برخورد با متخلفان بازار حلقه آخر تنظیم بازار است، افزود: قبل از هر اقدامی برای تنظیم بازار، تأمین و فراوانی کالا در اولویت است و از همه چیز مهمتر است و در وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد تنظیم بازار نیز همین اعتقاد وجود دارد، قیمت و موضوعات برخوردی در وهله بعدی هستند.

 

وی تصریح کرد: هر کدام از سه حلقه تأمین کالا، قیمت و برخورد در بازار سهم خود را دارد و اثرگذاری خود را خواهند داشت.

چاپ این صفحه