چاپ این صفحه

طرح سوال مجلس از رییس‌جمهور و وزیر اقتصاد در مورد گرانی‌ها

تعداد بازدید : 167
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۴/۷
گرانی سرسام‌آور کالاها در بازارهای مختلف به جایی رسیده است که نمایندگان مجلس طرح سوال از رییس‌جمهور و همچنین سوال از وزیر اقتصاد را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

  در همین خصوص نایب‌رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از گرانی کالاها گفت: نمایندگان، سوال از وزیر اقتصاد درباره وضعیت اقتصادی کشور را در دستورکار خود قرار دادند.

 

علی جدی اظهار کرد: از آنجایی که دولت نسبت به نابسامانی بازار بی‌توجه است و اقدامی برای معرفی وزیر صنعت، معدن و تجارت که اصلی‌ترین سازمان مربوط به تنظیم باز است، انجام نمی‌دهد، گرانی لحظه‌ای کالاها دور از انتظار نیست.


به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از خانه ملت، نماینده مردم شیروان در مجلس با بیان اینکه بازار رها است، افزود: دولت باید هرچه سریع‌تر نامزد خود برای وزارت صمت را به مجلس معرفی کند تا این فرد پس از اخذ رای اعتماد از نمایندگان، امور مربوط به صنعت، تولید و بازار را به دست گرفته و از افزایش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کند.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم از ورود کمیسیون صنایع و معادن به موضوع ساماندهی بازار خبر داد و اضافه کرد: از آنجا که اگر دولت اقدامی برای ساماندهی بازار انجام ندهد، قیمت‌ها روز‌به‌روز بیشتر می‌شود، باید با برنامه‌ای مدون از جولان سوداگران در بازار جلوگیری کرد چراکه در حال حاضر بازار رها بوده و سفره دلالان پهن است.در این خصوص همچنین عضو هیات رییسه مجلس گفت: از دولت می‌خواهیم تا برنامه خود را برای جلوگیری از افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها اعلام کند در غیر این صورت سوال از رییس‌جمهور را مطرح می‌کنیم.

 

احمد امیرآبادی فراهانی اظهار کرد: دولت به خصوص شخص رییس‌جمهور برنامه خود را برای جلوگیری از افزایش افسارگسیخته قیمت‌های ارز، کالا، خدمات و مسکن اعلام کند و جلوی افزایش قیمت‌ها را بگیرند در غیر این صورت با تعدادی از همکاران صحبت کردیم تا سوال از رییس‌جمهور را در مجلس مطرح کنیم.

چاپ این صفحه