چاپ این صفحه

صادرات کالا به ترکیه به روال عادی برگشته است

تعداد بازدید : 192
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۴/۷
مرزهای زمینی و ریلی ترکیه برای تجارت باز است و وضعیت صادرات کالا به ترکیه به روال عادی گذشته برگشته است.

 در همین خصوص رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه گفت: حدود دو هفته است که مرز بازرگان با تلاش‌های مشترک وزارت امور خارجه، وزارت اقتصاد و دارایی، گمرک، اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه و ارگان‌های مختلف بازگشایی‌شده است؛ همچنین مرزی‌های زمینی تجاری حدود ۱۸ روز است که برای صادرات و واردات کالا بازشده است.


به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از جهان‌صنعت،  سعادت دهقان اظهار کرد: در مرز بازرگان حمل بار از طریق کامیون امکان‌پذیر است. البته شهروندان ترکیه هم می‌توانند وارد ترکیه شوند، اما هنوز مسافران ایرانی نمی‌توانند به این کشور تردد داشته باشند. رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه ادامه داد: در مرز رازی تردد فقط با مسیر ریلی امکان‌پذیر است؛ تجارت با مسیرهای ریلی ادامه‌دارد.

 

سعادت درباره مرز سرو هم گفت: این مرز به روی شهروندان ترکیه‌ای باز است؛ ترکیه‌ای‌ها و ایرانی‌هایی که اقامت ترکیه دارند، می‌توانند از مرز سرو وارد ترکیه شوند.وی ادامه داد: طبق گفته مسوولان ترکیه، مرزهای هوایی پانزدهم مردادماه بازگشایی خواهند شد؛ تعطیلی مرزهای هوایی یکی از مشکلاتی است که برای برخی شهروندان دردسرهایی را به وجود آورده است. دانشجویان خارج از کشور که مهلت اقامت آنها در کشور مقصد تمام‌شده و منتظر بازگشایی مرز هستند تا بتوانند به دنبال حل مسائل اقامت خود بروند.


به گفته رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه، هر سه مرز بازرگان، رازی و سرو برای تردد کالا با ریل و کامیون ۲۴ ساعته باز است، اما مرز بازرگان به دلیل تردد زیاد کامیون شلوغ است. وی اظهار کرد: وضعیت صادرات به ترکیه خیلی خوب شده است به طوری که ما می‌توانیم کالاهای خود را از مسیر ترکیه به کشورهای اروپایی ترانزیت کنیم و صادرات کالا به ترکیه به صورت ترانس‌شیپ‌منت است. در واقع وضعیت صادرات کالا به ترکیه به روال عادی گذشته برگشته است.

چاپ این صفحه