چاپ این صفحه

عضو کارگروه تخصیص ارز تاکید کرد: تخلف صادرکنندگان نتیجه مشکلات ارزی صنعت

تعداد بازدید : 190
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۴/۱۸
به دنبال عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور، واحدهای تولیدی دچار مشکلات ارزی شده‌اند. به باور عضو کارگروه تخصیص ارز چالش ارزی فعلی واحدهای تولیدی حاصل تعلل و قصور بازرگانانی است که به تعهدات ارزی خود به خوبی عمل نکرده‌اند.

عباس عبدالخانی در این خصوص اظهار کرد: در شرایط فعلی کشور که کاهش سطح درآمدهای نفتی احساس می‌شود، عمده درآمدهای ارزی مملکت از صادرات غیرنفتی تامین می‌شود و ارز حاصل‌شده جهت خرید کالاهای اساسی، دارو و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی کشور تخصیص داده می‌شود.

 


به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از ایرنا،  او ادامه داد: چنانچه همه صادرکنندگان، طبق ضوابط بانک مرکزی، ارز صادراتی خود را به سیستم بانکی باز می‌گرداندند، شاهد تسهیل در فرآیند تقاضای ارز واردکنندگان بودیم و واحدهای تولیدی به راحتی می‌توانستند ارز خود را از سیستم بانک مرکزی تامین کنند.


عضو کارگروه تخصیص ارز خاطرنشان کرد: برخی از صادرکنندگان به تعهدات ارزی خود عمل نکردند و چالش ارزی که در حال حاضر واحدهای تولیدی با آن مواجه‌اند، حاصل تعلل و قصور آن‌ دسته از بازرگانانی است که به تعهدات ارزی خود به خوبی عمل نکرده‌اند.

چاپ این صفحه