چاپ این صفحه

در فروردین ۹۹؛ تسهیلات بانکی ۵/۲۹ درصد افزایش یافت

تعداد بازدید : 181
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۴/۲۲
مانده کل تسهیلات بانکی در پایان فروردین‌ماه سال ۹۹ نسبت به مدت مقطع مشابه سال قبل ۵/۲۹ درصد رشد کرد.

گزارش وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و موسسات اعتباری به تفکیک استان در پایان فروردین‌ماه سال ۹۹ حاکی از آن است که مانده کل سپرده‌ها بالغ بر ۷/۲۷۷۶۶ هزار میلیارد ریال گردیده که نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۷/۶۹۴۱ هزار میلیارد ریال (۳/۳۳ درصد) و نسبت به پایان سال قبل معادل ۹/۶۰۳ هزار میلیارد ریال (۲/۲ درصد) افزایش نشان می‌دهد. بیشترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده ۳/۱۵۱۸۱ هزار میلیارد ریال و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۳/۶۸ هزار میلیارد ریال است.


به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از ایبِنا، مانده کل تسهیلات بالغ بر ۶/۱۹۵۶۸ هزار میلیارد ریال است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۴/۴۴۶۱ هزار میلیارد ریال (۵/۲۹ درصد) و نسبت به پایان سال قبل ۸/۲۱۲ هزار میلیارد ریال (۱/۱ درصد) افزایش داشته است. بیشترین مبلغ تسهیلات مربوط به استان تهران با مانده ۲/۱۲۶۶۶ هزار میلیارد ریال و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۳/۶۸ هزار میلیارد ریال است.


شایان ذکر است نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی ۵/۷۸ درصد است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال قبل، به ترتیب ۳/۲ و ۹/۰ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. نسبت یادشده در استان تهران ۹/۹۱ درصد و استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۶ درصد است.


بانک مرکزی اعلام کرده که یکی از علل مهم بالا بودن رقم تسهیلات و سپرده‌ها در استان تهران استقرار دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها و موسسات تولیدی سایر استان‌ها در استان تهران بوده و عمده فعالیت‌های بانکی آنها از طریق شعب بانک‌ها و موسسات اعتباری استان تهران انجام می‌شود.

چاپ این صفحه