چاپ این صفحه

همتی: تمدید قانون تسهیل بدهی تولیدکنندگان به بانک‌ها

تعداد بازدید : 155
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۶/۱۹
رییس کل بانک مرکزی گفت: قرار است نامه مشترکی با امضای بنده و رییس کمیسیون اقتصادی برای تمدید قانون تسهیل پرداخت بدهی تولیدکنندگان به بانک‌ها تا پایان امسال به رییس مجمع تشخیص ارسال شود.

 عبدالناصر همتی در جلسه‌کمیسیون اقتصادی مجلس  گفت: سال گذشته قانون تسهیل پرداخت بدهی‌های بدهکاران تولیدی به بانک‌ها ابلاغ شد ولی از زمانی که مجمع تشخیص مصلحت نظام این مصوبه را به بانک مرکزی ابلاغ کرد و ما توانستیم آن را به بانک‌ها ابلاغ کنیم، مدت زمانی طی شد که با شیوع ویروس کرونا گره خورد.

 

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از مهر، وی افزود: بانک‌ها نتوانستند در این مدت کاری انجام دهند بنابراین این قانون تا پایان شهریور امسال تمدید شد.همتی تاکید کرد: تاکنون ۱۱ هزار درخواست از سوی تولیدکنندگان بدهکار شبکه بانکی دریافت شده که دو هزار مورد آن رد و ۹ هزار درخواست تایید شده است.

 

رییس کل بانک مرکزی مبلغ بدهی ۹ هزار پرونده بدهکاران تولیدکننده را چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در جلسه با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس قرار شد نامه مشترکی با امضای رییس کل بانک مرکزی و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شود که قانون یادشده تا پایان امسال تمدید شود.

 

به گفته همتی، تمام تلاش بانک مرکزی و دولت این است که بهره مرکب از مردم دریافت نشود.

 

محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز اظهار داشت: یکی از جلسات نظارتی این کمیسیون به دلیل اهمیت اجرای قانون تسهیل بدهی تولیدکنندگان بدهکار به شبکه بانکی با حضور رییس کل بانک مرکزی برگزار شد.

 

وی ادامه داد: قانون یادشده سال گذشته به دلیل اختلاف مجلس و شورای نگهبان به مجمع تشخیص رفت و مجمع نظر مجلس را تایید کرد.

 

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: بررسی‌ها نشان می‌دهد قانون تسهیل بدهی تولیدکنندگان به شبکه بانکی به خوبی اجرا نشده بنابراین در این  جلسه قرار شد این قانون با همکاری مجمع تشخیص مصلحت نظام تا پایان امسال تمدید شود.

چاپ این صفحه