چاپ این صفحه

رونمایی از کیف های دستی تهیه شده از برگ آناناس توسط برند Beej

تعداد بازدید : 206
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۶/۲۰
پیناتکس نام یک منسوج بی بافت طبیعی بوده که از برگ های گیاه آناناس به دست می آید و توسط کمپانی Ananas-Anam به ثبت رسیده است.

به گزارش سرویس اطلاع‌رسانی نساجی امروز، دفتر مرکزی این کمپانی در اسپانیا واقع شده و در انگلستان نیز شعبه دارد. با انجام فرایند بر روی برگ های گیاه آناناس می توان الیاف را از آن استخراج و سپس به ماده اولیه بی بافت تبدیل کرد.


پس از برداشت آناناس برگ های آن جمع آوری شده و با استفاده از ماشین های نیمه اتوماتیک الیاف بلند از درون آن ها استخراج می شود. الیاف سپس شسته و خشک شده و راهی فرایند خالص سازی می شوند که محصول این فرایند یک ماده اولیه کرک مانند می باشد. پس از آن ماده اولیه به دست آمده را با پلی لاکتیک اسید بر پایه ذرت ترکیب می کنند. با انجام فرایند مکانیکی بر روی این ترکیب، پیناتکس حاصل می شود.


برند Beej برای تولید کیف های دستی، کیف پول، کیف های آی پد و لپ تاپ پایدار شناخته شده است و نوآوری این برند سبب شده تا بتواند در دوران پاندمی امتیازی برای خود در عرصه پایایی کسب کند.


موسس برند فوق تاکید کرده است که انگیزه اصلی او از تولید این کیف ها گیاهی بودن ماده اولیه کیف نبوده بلکه پایین بودن سطح اثرات زیست محیطی ناشی از فرایند تولید آن بوده است. 


برند Beej همچنین با کمپانی مکزیکی Desserto که به تولید چرم گیاهی از ساقه کاکتوس می پردازد، همکاری دارد. آن ها همچنین از چرم چوب پنبه که از پوست درخت بلوط چوب پنبه ای تهیه می شود، استفاده می کنند.


یکی از موادی که آن ها اخیرا به لیست خود اضافه کرده اند، Khesh بوده که مرکز آن بنگال غربی است و از بهیافت ساری های پنبه ای قدیمی که مجددا بافته می شوند، به دست می آید.


پایداری، هسته اصلی فعالیت های این برند است و در تمام تصمیم گیری های آن نقش تعیین کننده دارد. پایداری تنها به مرحله تولید محصول ختم نمی شود. بسته بندی محصولات این برند نیز فاقد پلاستیک بوده و میزان ضایعات آن صفر است. هر بسته ای که برای بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد، قابل استفاده مجدد و بهیافت می باشد. 
 

 

چاپ این صفحه