چاپ این صفحه

ادعای رشد سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت معدن و تجارت

تعداد بازدید : 164
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۶/۲۰
در پنج ماهه اول سال ۹۹، تعداد ۶۰ فقره سرمایه‌گذاری خارجی با ارزش ۴/۲ میلیارد دلار در کشور به تصویب رسیده که بخش صنعت، معدن و تجارت با ۴۹ مورد و حجم سرمایه‌گذاری ۸۵۰ میلیون دلار به ترتیب سهم ۸۱ و ۲۶ درصدی را به خود اختصاص داده است.

 معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این آمار گفت: سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت، معدن و تجارت در پنج ماهه اول سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۳۲ درصد و از نظر ارزش ۹۷ درصد رشد داشته است.

سعید زرندی افزود: در این بازه زمانی از لحاظ حجم سرمایه‌گذاری سهم بخش صنعت ۶/۸۳ و معدن ۲/۶ و تجارت ۲/۱۰ درصد بوده است.

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از ایلنا،  زرندی اعلام کرد: از ۴۹ مورد طرح سرمایه‌گذاری خارجی، ۲۱ شرکت با ۱۰۰ درصد سهامداران خارجی ۲۴ شرکت به صورت مشارکتی با شرکت‌های داخل (J.V) و چهار مورد به صورت مشارکت مدنی، بیع متقابل و BOT هستند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بیشترین حجم سرمایه‌گذاری خارجی در این مدت در گروه‌های ساخت مواد و محصولات شیمیایی، ساخت کک، فرآورده‌های حاصل از تصفیه نفت و ساخت محصولات فلزی فابریکی به جز ماشین‌آلات و تجهیزات بوده است. زرندی افزود: کشورهای آلمان، چین، امارات متحده عربی و ترکیه چهار کشور اول به لحاظ ارزش سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در ایران هستند.

چاپ این صفحه