چاپ این صفحه

استفاده از فناوری ردیابی کیو آر برای بررسی پایداری محصول

تعداد بازدید : 231
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۶/۲۳
استارتاپ سوئدی A Good Company در زمینه بازیافت لباس های خود در یک فرایند حلقه بسته فعالیت می کند. آن ها با راه اندازی کمپین کیک استارتر قصد دارند تا مقیاس تولیدات خود را افزایش دهند.

ببه گزارش سرویس اطلاع‌رسانی نساجی امروز، این استارتاپ با تولید پوشاک با کدهای ردیابی کیو آر به مصرف کنندگان کمک می کند تا بتوانند محصولات خود را در یک سیستم گردشی درست مشاهده کنند. 


کمپانی فوق تعدادی تی شرت، تاپ های آستین بلند، لباس زیر و جوراب زنانه و مردانه طراحی کرده است که مشتریان می توانند با خرید آن ها از تخفیف خرید بعدی استفاده کنند تا از این طریق در پایان عمر مفید آن لباس مجددا به فروشگاه بازگردند.


پس از این که لباس ها به پایان عمر مفید خود رسیدند و به فروشگاه بازگردانده شدند، پنبه موجود در آن ها بازیافت شده و لباس جدیدی از آن تهیه می شود. با استفاده از فناوری کیو آر کد جدید، مشتریان می توانند محصول مورد نظر را ردیابی کنند.


لباس های برگشت داده شده را می توان تا هفت بار بازیافت و از آن لباس جدید تهیه کرد. زمانی که الیاف بیش از حد نازک شوند، دیگر امکان تبدیل آن ها به لباس جدید وجود ندارد. پس از پایان مراحل بازیافت، لباس مورد نظر برای تبدیل به پرکننده های مبلمان بازیافت شده و مورد استفاده قرار می گیرد.


تی شرت های پنبه ای اوریجینال این برند از 70 درصد پنبه ارگانیک و 30 درصد پنبه بازیافتی تهیه می شوند. البته نسل های آینده این تی شرت ها دارای نسبت مساوی از هر دو نوع پنبه خواهند بود. این کمپانی همچنین به تولید محصولات از لایوسل، بامبو و پلی استر بازیافتی نیز شهرت دارد. 


آن ها بیش از یک سال است که بر روی خط کاملا گردشی تولید پوشاک فعالیت می کنند. 


بنا بر ادعای کمپانی تمامی محصولات این کمپانی در کارخانجاتی تولید می شود که نیروی خود را از انرژی خورشیدی تامین می کنند و در همان محل دارای یک سیستم سرتاسری تصفیه پساب نیز می باشند.
   
 

 

چاپ این صفحه