چاپ این صفحه

عرضه ایمن ترین پارچه موجود توسط کمپانی Argar

تعداد بازدید : 256
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۶/۲۳
کمپانی ایتالیایی آرگار تولیدکننده پارچه های کشباف محافظ، مجموعه ای از پارچه های ضدویروسی و ضدباکتریایی را وارد بازار کرده است.

ترجمه: آزاده موحد

 

به گزارش سرویس اطلاع‌رسانی نساجی امروز، ایتالیا یکی از نخستین کشورهایی بود که در اوایل سال و با بروز پاندمی تعطیل شد. مناطقی که بیشتر از همه تحت تاثیر بحران پیش آمده قرار گرفت احتمالا مناطق شمالی اطراف میلان بوده است که پایگاه اولیه صنایع نساجی کشور  محسوب می شود. اگرچه در این دوران بسیاری از شرکت ها ناچار به تعطیلی شدند اما یکی از کسب و کارهایی که به دلیل طبیعت کاری خود همچنان به فعالیت ادامه داد، کمپانی آرگار بود.

 

آرگار یکی از مهم ترین تولیدکنندگان اروپایی پارچه های کشباف مورد استفاده در پوشاک شخصی محافظ(PPE) به شمار می رود. پارچه های تولید این کمپانی دارای خصوصیاتی نظیر ضدآتش، آنتی استاتیک، قابلیت دید بالا و محافظت در برابر قوس الکتریکی هستند. از آن جایی که اخیرا تقاضا برای لباس های محافظ شخصی افزایش یافته، کمپانی آرگار اجازه فعالیت در این دوران را داشته است.

 

کمپانی آرگار ضمن تولید پوشاک محافظ همیشگی خود اخیرا مجموعه جدیدی را نیز عرضه کرده است که هم ضدباکتری و هم ضدویروس است.

 

خط تولید مجموعه جدید Avirtex نام دارد که در آن با به کارگیری ترکیبی از دو فناوری ضد آب و HeiQ’s Viroblock، پارچه های کشباف با خواصی منحصر به فرد تولید می شود. به گزارش سرویس اطلاع‌رسانی نساجی امروز، این فناوری ها مانع از رشد و حضور باکتری ها و ویروس ها در پارچه می شوند.

 

ترکیب دو روش تکمیلی فوق سطح ایمنی و محافظت بیشتری را در مقایسه با پارچه های استاندارد با کاربرد مشابه فراهم می کند. تکمیل ضد آب از عبور قطرات کوچک آب از درون پارچه جلوگیری می کند و تکمیل HeiQ نیز با کشتن میکروب ها از انتقال آن ها ممانعت به عمل می آورد و مانع از ایجاد آلودگی می شود.

 

لارنس بالسترینی، مدیر فروش پروژه می گوید: "سال هاست که تکمیل ضد آب را بر روی مواد به کار می گیریم و ایجاد این خاصیت در پارچه بسیار ساده است. ضدآب کردن اولین کاری است که روی پارچه انجام می شود چون مانند مانعی در برابر عبور قطره های آب عمل می کند اما این تکمیل برای مقابله با ویروس ها کافی نیست و برای کشتن آن ها باید از تکمیل Viroblock استفاده کرد."

 

آرگار به محصول جدید خود لقب "ایمن ترین پارچه موجود" را داده است چون این پارچه ها قادرند در مدت زمان دو تا پنج دقیقه 99 درصد ویروس ها را نابود کنند. به گزارش سرویس اطلاع‌رسانی نساجی امروز، علاوه بر آن پارچه های جدید ریسک و سرعت آلودگی و انتقال مجدد پاتوژن ها از بافت را کاهش می دهند، مانع از عبور قطرات آب می شوند و از تبدیل شدن بافت ها به سطح میزبان برای گسترش ویروس ها و باکتری ها جلوگیری می کنند چون باعث کند شدن رشد و کاهش دوام آن ها می شوند.

علاوه بر آن پارچه های این مجموعه مطابق با استاندارد Oeko-Tex Standard 100 Class II تهیه می شوند و تکمیل های صورت گرفته بر روی آن ها نیز با مطابق با قوانین ثبت، ارزیابی، صدور مجوز و محدودیت مواد شیمیایی (REACH) است. پارچه های مجموعه آویرتکس حتی پس از چندین بار شستشو خاصیت ضدویروسی و ضدمیکروبی خود را به خوبی حفظ می کنند.

آزمایشات انجام شده بر روی پارچه ها نشان می دهد که ویژگی ضدمیکروبی و ضدویروسی آن ها پس از 30 بار شستشو در دمای c°60 همچنان حفظ خواهد شد. بالسترینی می گوید که در حال حاضر هیچ کمپانی دیگری در جهان محصولی با این ویژگی ها و نتایج مثبت عرضه نکرده است.

 

 

در خط تولید جدید کمپانی آرگار به طور مشخص شش پارچه تولید می شود: پارچه پشمی مصنوعی، پارچه پوپلین، پارچه پیکه دوبل، پارچه ژرسه، پارچه جناغی و پارچه ژرسه دوبل. تکمیل های صورت گرفته بر روی این پارچه ها به نحوی است که تمامی نیازهای موجود از نظر ایمنی را چه برای کارکنان بخش پزشکی و افرادی که از نزدیک با بیماران سر و کار دارند و چه سایر موارد نظیر کارکنان بیمارستان، پزشکان عمومی، دندانپزشکان، کارکنان هتل ها و رستوران ها، کارکنان بخش هواپیمایی، دانش آموزان مدارس و غیره فراهم می کند.

 

یکی از مهم ترین مزیت های پارچه های فوق این است که ضمن ایجاد محافظت و ایمنی برای شخص، راحت هم هست. تکمیل این پارچه ها بر وزن یا زیردست آن ها تاثیر نمی گذارد و اخیرا نیز کمپانی آن را بر روی ابریشم به کار گرفته است.

 

در حال حاضر پارچه های آویرتکس و ماسک های صورت کمپانی آرگار در دسترس هستند. بازخوردهایی که تا کنون از این محصولات گرفته شده مثبت بوده است.  

 

این مجموعه اخیرا به دلایل واضح و روشن طرفداران زیادی پیدا کرده است اما بالسترینی عقیده دارد که وضعیت همیشه به این صورت نخواهد ماند و با کشف واکسن اوضاع فرق خواهد کرد.به گزارش سرویس اطلاع‌رسانی نساجی امروز،   با این وجود وقتی زمان آن فرا برسد کمپانی قصد ندارد فروش پارچه های آویرتکس را متوقف کند چون همیشه امکان داشتن و پوشیدن لباسی که ضدویروس باشد، منطقی به نظر می رسد.

 

بالسترینی می گوید: "به نظر من افراد همچنان به زدن ماسک ادامه خواهند داد. علاوه بر آن در بسیاری از موارد نظیر بیمارستان ها اگر امکان پوشیدن گان ضدویروس وجود داشته باشد چرا که نه؟"

 

هرچند که کمپانی آرگار در ابتدا با مشکلات زیادی مواجه بود اما در حال حاضر با بیشترین ظرفیت در حال تولید پارچه های آویرتکس می باشد. با توجه به تداوم روند گسترش مجموعه جدید مشتریان می توانند منتظر محصولات متنوع تری نیز باشند.

چاپ این صفحه