چاپ این صفحه

معرفی پنج محصول نساجی جدید از تایوان

تعداد بازدید : 329
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۶/۲۶
شرکت های تولیدی پارچه در تایوان اخیرا محصولات جدید خود را در کنفرانس آنلاین پارچه های کارکردی برتر تایوان به معرض نمایش گذاشته اند.

ترجمه: آزاده موحد

 

به گزارش سرویس اطلاع‌رسانی نساجی امروز، صنایع نساجی کارکردی تایوان با وجود تاثیر بسیار بد پاندمی کووید-19 بر اقتصاد جهان، همچنان فعالانه پاسخگوی ترندهای فشن و تکنولوژیکی است تا حدی که تایوان اکسلنس تصمیم به رونمایی از جدیدترین پارچه های کارکردی و هوشمند در کنفرانس آنلاین پارچه های کارکردی خود در تاریخ 25 اوت گرفت.

 

در این رویداد که به میزبانی شورای توسعه تجارت خارجی تایوان(TAITRA) برگزار شده بود، پنج شرکت مطرح تایوانی یعنی سینگتکس اینداستریال، سان اون اینداستریال(آتوناس)، آسیاتیک فایبر، تانگ لونگ تکستایل ام اف جی و بنکیو متریالز حضور داشتند.

 

به گفته جوان جی لی، معاون مدیر کل TAITRA صنایع پارچه تایوان در طول بیست سال گذشته نقش مهمی در بازار جهانی ایفا کرده است.

 

او می گوید: "در حال حاضر تولیدکنندگان پارچه در تایوان همچنان در حال رفع نیازهای موجود در بخش های صنعتی مختلف هستند و برای این کار با برندهای معروف جهانی همکاری و مشارکت می کنند. در واقع سال هاست که بازیکنان فوتبال در جام جهانی لباس های تهیه شده از پارچه های تایوانی را بر تن می کنند. عقیده ما این است که شرکت های تولیدکننده پارچه در تایوان می توانند شریک ایده آلی برای سایر کشورها باشند."

 

والتر یه، رییس و مدیر عامل TAITRA پس از افتتاح این رویداد بیشترین توجه خود را بر روی موضوعی که امسال ذهن همه را به خود مشغول کرده است، گذاشت: کووید-19. او گفت: "پاندمی کووید-19 تقاضا برای محصولات با کیفیت بالا را افزایش داده است و شرکت های تایوانی نیز با ارایه راهکارهای عالی و قابل اعتماد و همچنین نوآوری های دارای فناوری اینترنت اشیا، پاسخگوی این تقاضا بوده اند.

 

شرکت های تایوانی تولید کننده پارچه های کارکردی که برنده جوایز این حوزه نیز شده اند، تامین کننده محصولات عالی و با کیفیت در زمینه های مختلف از جمله ورزشی و تفریحی، پزشکی و همچنین پیشگیری از اپیدمی می باشند."

 

پارچه AIRMEM از کمپانی سینگتکس


نخستین شرکتی که در این کنفرانس محصول خود را به نمایش گذاشت، سینگتکس بود. معاون مدیر فروش شرکت، تونی ونگ وظیفه معرفی محصول جدید با نام ایرمم برای شرکت کنندگان بر عهده داشت.


ایرمم یک غشای ضدآب، ضدباد، تنفس پذیر و زیستی دارای تاییدیه از وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا می باشد که از روغن قهوه تهیه می شود. برای این کار ابتدا قهوه آسیاب شده از قهوه فروشی ها جمع آوری شده، پودر می شود و سپس روغن آن استخراج می گردد. پس از آن به پلی ال و در نهایت غشای مورد نظر تبدیل می شود.

 

ونگ این گونه شرح می دهد که هر روز صبح هنگام نوشیدن یک فنجان قهوه می توان لایه چربی را بر روی سطح آن مشاهده کرد. پیش از این هیچ ایده ای برای استفاده از آن نداشتیم اما اکنون می دانیم که می توان آن را به یک غشا تبدیل کرد.

دو نوع از این غشا وجود دارد: غشای ایرمم آبدوست و غشای ایرمم دارای منافذ میکرو. هر دو نوع امکان انتقال رطوبت را فراهم می کنند و ضمن ایجاد احساس راحتی از شما در برابر شرایط بد آب و هوایی محافظت می نمایند.

 

ونگ همچنین دو محصول دیگر در این خط را نیز معرفی کرده است: ایرمم کالرشل و ایرمم-ایکس. در محصول اول با به کارگیری فناوری غشاهای دارای منافذمیکرو خواص ضد آب، ضد باد و دفع چربی ایجاد شده است ضمن این که با امکان نفوذ عالی بخار رطوبت، شخص همواره گرم و خشک باقی می ماند. به گزارش سرویس اطلاع‌رسانی نساجی امروز، علاوه بر آن می توان محصول را به صورت یک کاپشن دورو طراحی کرد که در واقع پوسته بیرونی غشایی را می توان به یک بافتار نرم داخلی تبدیل کرد.

 

ایرمم-ایکس زیست سازگارترین محصول موجود در این مجموعه است. محصولات دیگر مجموعه جدید حاوی حدود 26 درصد مواد اولیه زیستی و دوستدار محیط زیست هستند در حالی که این میزان در ایرمم-ایکس دو برابر است.  

 

دو محصول Supercooling و Pretty Skin Light از کمپانی آتوناس


در این کنفرانس کمپانی آتوناس با 45 سال تجربه در تولید منسوجات ورزشی دو نوآوری اخیر خود را به نمایش گذاشت: پرتی اسکین لایت و سوپرکولینگ.

 

مجموعه پرتی اسکین لایت شامل تی شرت، پولوشرت، پیراهن و اکسسوری هایی می شود که ماده اولیه تشکیل دهنده آن ها دارای UPF50+(فاکتور محافظت در برابر اشعه فرابنفش) می باشد و قادر است تا 70 درصد جلوی ورود اشعه فرابنفش و مادون قرمز را بگیرد ضمن این که نگهداری آن نیز ساده است.

 

پیتر لیو مدیر دپارتمان توسعه بازارهای بین المللی درباره این محصول می گوید: "پارچه جدید علی رغم سبک بودن می تواند از شخص در برابر اشعه فرابنفش محافظت کند. این محصول برای استفاده در فضای بیرونی بسیار مفید و کاربردی است."

 

این پیراهن در رنگ های متنوعی قابل تهیه است که سه رنگ آن مزیت های بیشتری برای مصرف کننده دارد. برای مثال رنگ آبی به تنظیم چربی پوست کمک کند، رنگ زرد باعث سفید و روشن شدن پوست می شود و رنگ قرمز رطوبت و ارتجاعی بودن پوست را افزایش می دهد.

 

محصول دیگر کمپانی پیراهن های سوپرکولینگ است که می تواند دمای بدن را تا حدود c°2 خنک کند. این لباس به شخص کمک می کند تا در هوای گرم احساس راحتی بیشتری داشته باشد. علاوه بر آن می توان آن را تا چندین بار مورد شستشو قرار داد بدون آن که در عملکرد آن تغییری ایجاد شود.

 

منسوجات هوشمند پوشیدنی IQMAX از کمپانی آسیاتیک فایبر


کمپانی آسیاتیک فایبر دارای بیش از 47 سال تجربه در زمینه منسوجات فنی و هوشمند است. آسیاتیک این فرصت را داشت تا در کنفرانس آنلاین پارچه های کارکردی تایوان، منسوجات هوشمند پوشیدنی آی کیومکس را معرفی کند.

 

این کمپانی به صورت تخصصی به تولید محصولات نساجی مورد استفاده برای ماساژ یا تحریک الکتریکی عضلات بدن می پردازد. 

 

کریستال لی مدیر بازاریابی کمپانی می گوید: "ما در سال 2019 از این محصولات رونمایی کرده و موفق به دریافت جایزه برتری تایوان(Taiwan Excellence Award) شده ایم. تمام کاری که شخص باید انجام دهد این است که لباس را بپوشد، آن را روشن کند و از ماساژ، الکترودرمانی یا تجربه تحریک عضله در هر مکان و هر زمان لذت ببرد."

 

این محصول که در تهیه آن از یک ماده اولیه رسانا استفاده می شود، به صورت زانوبند و دستکش طراحی شده است. با پوشیدن آن ها می توان درد را تسکین داد. از قدیم افراد در صورت بروز مشکلات عضلانی به بیمارستان مراجعه می کردند که این پروسه نه تنها هزینه بر بلکه زمان بر هم بود. محصولات آسیاتیک ضمن این که به حذف این مراحل کمک می کنند این امکان را نیز فراهم می کنند تا منطقه بزرگ تری از ماهیچه برای درمان مورد هدف قرار بگیرد. 

 

همان طور که پیش از این ذکر شد از این محصولات برای تحریک الکتریکی عضلات نیز می توان استفاده کرد که باعث می شود فعالیت های ورزشی افراد نتیجه بهتری داشته باشد. این لباس ها را می توان قبل، در حین و یا بعد از ورزش پوشید تا از این طریق گرم کردن، استراحت و فعالیت بدنی اثربخش تر شود.

 

لی می گوید: "نکته مهم در مورد این محصولات این است که با استفاده از بلوتوث و از طریق یک ابزار هوشمند می توان آن ها را کنترل کند. محصولات آی کیومکس سفارشی، ترندی و استفاده از آن ها فوق راحت است. این محصولات همچنین قابل شستشو، قابل استفاده مجدد و راحت هستند."

 

نخ های استرچ و برگشت پذیر از کمپانی تونگ لونگ


مدیر بازاریابی کمپانی تونگ لونگ، ریچارد یو در کنفرانس آنلاین پیرامون سه فناوری مهم و بخش های مورد توجه این کمپانی یعنی رنگرزی نخ، آلفا و آلفا پلاس و اسپرینگ فیل توضیحاتی ارایه کرد.

 

او در ابتدا توضیحاتی پیرامون رنگرزی نخ پیش از کشبافی و تبدیل آن به پارچه ارایه داد(کمپانی های دیگر پس از تولید پارچه آن را رنگرزی می کنند). این روش جایگزین در صورت کار کردن با مواد اولیه ای نظیر اسپاندکس بسیار سودمند است. با قرار ندادن ماده اولیه در حمام رنگرزی دیگر نیازی به تحمل فرایند طولانی مدت رنگرزی در دمای بالا از سوی ماده اولیه نیست و در نتیجه ویژگی های عملکردی آن ماده به خوبی حفظ می شود.

 

یو همچنین فناوری های آلفا و آلفا پلاس کمپانی را نیز معرفی کرد و چنین گفت: "نخ های آلفاپلاس ما در مقایسه با نخ های DTY معمولی قابلیت برگشت به حالت اولیه را دارند. نخ های DTY پس از چند بار کشیده شدن آویزان می شوند و دیگر نمی توانند به شکل اولیه خود بازگردند که فناوری آلفا به حل این مشکل کمک می کند."

 

شرکت ها با کمک نخ های جدید دیگر به مواد اولیه ای نظیر اسپاندکس وابسته نخواهند بود که یعنی لباسی که به دست مصرف کننده می رسد، سبک تر و راحت تر است. علاوه بر آن قابلیت این نخ ها در حفظ شکل اولیه خود باعث کاهش چین و چروک در لباس می شود. 

 

آخرین محصول این کمپانی البته نه از لحاظ اهمیت، اسپرینگ فیل است. یو می گوید: "استفاده از اسپرینگ فیل به عنوان ماده اولیه در پوشاک، کارایی را در زندگی روزانه ما به همراه خواهد آورد. این پارچه شبیه پنبه است اما پنبه نیست. در واقع شما لباسی خواهید داشت که ضمن داشتن کارایی می توانید از آن در موقعیت هایی که پوشیدن لباس ورزشی مناسب نیست، استفاده کنید."

 

فناوری XPORE از کمپانی بنکیو


کمپانی بنکیو متریالز در این کنفرانس به معرفی منسوج پایدار، ضدآب و تنفس پذیر ایکس پور پرداخت.

 

ایکس پور که در طراحی آن به صورت ویژه حفره هایی برای تنفس پارچه در نظر گرفته شده است، بهترین منسوج ضد آب و تنفس پذیر در کلاس خود می باشد که ضمن پایداری در تمام شرایط آب و هوایی مقاوم بوده و بسیار راحت است.

 

در هسته ایکس پور یک غشای فوق نازک و منحصر به فرد با ده میلیارد نانوحفره در هر اینچ مربع وجود دارد. این حفره ها 20000 برابر کوچک تر از ذرات آب بوده اما برای عبوردادن عرق بدن که تبخیر شده و جریان هوا به حد کافی بزرگ هستند.

 

رکس لی، مدیر واحد بازرگانی منسوجات کارا و ایرن چاو، مدیر فروش با ریختن آب داغ بر روی این منسوج چگونگی تنفس پذیری آن را در مقایسه با منسوجات مشابه رقیب نشان دادند. تشکیل حباب بر روی منسوج تایید کننده تنفس پذیری آن بود. علاوه بر آن غشای موجود در این منسوج فاقد ترکیبات مضر پرفلورینه که هم به انسان و هم محیط زیست آسیب می رساند، است.
 

چاپ این صفحه