چاپ این صفحه

اصرار جنبش "انقلاب مد" برای تحریم جمعه سیاه از سوی شهروندان

تعداد بازدید : 265
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۸/۲۱
جنبش انقلاب مد از مصرف کنندگان می خواهد تا احساس مسولیت داشته باشند و از شرکت و خرید در روزهای جمعه سیاه و دوشنبه مجازی خودداری کنند و با این کار با آن چه "آسیب های زیست محیطی و اجتماعی ناشی از فرهنگ تخفیف بیش از حد" خوانده می شود، مبارزه نمایند.

به گزارش سرویس اطلاع‌رسانی نساجی امروز، این جنبش از خریداران می خواهد تا در برابر تولید بیش از حد اعتراض کنند. جنبش انقلاب مد به افشاگری در مورد اثرات صنعت مد بر افراد و سیاره زمین می پردازد.


اورسلا دی کاسترو یکی از موسسان و مدیرعامل خلاق بنیاد انقلاب مد می گوید که جمعه سیاه یک موضوع ریاکارانه است که باعث می شود شهروندان تصور کنند با خرید در زمان تخفیفات بیش از حد معامله خوبی کرده اند ولی در واقع دچار توهم شده اند.


به گزارش سرویس اطلاع‌رسانی نساجی امروز،  او از شهروندان می خواهد که تنها به دلیل ارزان بودن کالاها خرید نکنند بلکه اگر واقعا به کالایی نیاز دارند آن را خریداری کنند. به عقیده کاسترو جمعه سیاه در عجله، سرعت و اجبار خلاصه می شود.


انقلاب مد از سویی دیگر از شهروندان می خواهد تا وجدان داشته باشند و با هدف خرید کنند. این کمپانی عنوان می کند که پاندمی کووید-19 با وجود لغو سفارشات میلیارد دلاری از سوی تامین کنندگان باعث به فروش نرفتن محصولات برندهای مختلف و انبار شدن آن ها شده است. مصرف کنندگان در ایالات متحده آمریکا به تنهایی 4/7 میلیارد دلار در روز جمعه سیاه خرید می کنند که هر ساله نیز 6/19 درصد بر این رقم افزوده می شود.


زمانی که مصرف کنندگان محصولات دارای تخفیف را خریداری می کنند این پیام را به صاحبان برندها می رسانند که تولید بدون فکر به قیمت آسیب به سیاره زمین مشکلی ندارد و همیشه هستند مشتریانی که تمایل به خرید محصولات انبار شده با قیمت های پایین تر دارند.


انقلاب مد از شهروندان می خواهد تا این مطلب را در شبکه های اجتماعی پخش کنند و پیغام "تولید بیش از حد باعث آسیب به سیاره زمین می شود" را در همه جا گسترش دهند. با گسترش این جنبش و رسیدن آن به برندها از صاحبان برندها درخواست می شود تا با احساس مسوولیت بیشتری به تولید لباس بپردازند و از مشتریان خود بخواهند به جای خرید لباس نو به تعمیر لباس های قدیمی، آپسایکل، اشتراک گذاری و تعویض آن ها با دیگران بپردازند. 

 

چاپ این صفحه