چاپ این صفحه

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس : کارخانه نساجی پوشش به دلیل بدهی صاحب کارخانه با ۴ هزار کارگر واگذار شد

تعداد بازدید : 220
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۸/۲۸
کوچکی نژاد با اشاره به اینکه کارخانه نساجی پوشش به دلیل بدهی صاحب کارخانه با ۴ هزار کارگر به بانک صنعت و معدن واگذار شد، گفت: شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند تعداد کارگران را به هزار نفر کاهش داد و کارخانه را تضعیف کرد.

 جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی  گفت: کارخانه نساجی پوشش به دلیل بدهی صاحب کارخانه با 4 هزار کارگر به بانک صنعت و معدن واگذار شد اما شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند تعداد کارگران را به هزار نفر کاهش داد و کارخانه را تضعیف کرد.


به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از خبرگزاری شبستان، وی افزود: شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند و خریدار هر دو در تعطیلی این کارخانه مقصرند.


 کوچکی نژاد گفت: مدیران این کارخانه، همه غیر بومی هستند در حالی که باید از مدیران بومی برای مدیریت کارخانه استفاده شود.


وی افزود: کارخانه نساجی پوشش را با 3 میلیارد و 800 میلیون تومان فروختند و قرار بود پول آن 30 ماهه پرداخت شود در حالی که خریدار فقط 500 میلیون تومان پرداخت کرد و 250 میلیون تومان نیز در رهن گذاشت.


کوچکی نژاد گفت: خریدار کارخانه نساجی پوشش فقط یک ماه حقوق کارگران این کارخانه را پرداخت کرد.


وی افزود: شرکت آتیه دماوند در سال 94 ــ 93 نتوانست حقوق کارگران این کارخانه را بپردازد و به این دلیل دستگاه های کارخانه را به قیمت 4 میلیارد تومان فروخت و حقوق کارگران را پرداخت کرد.


کوچکی نژاد با بیان اینکه شرکتی که کارخانه نساجی پوشش را خرید در جنوب کشور در زمینه بیمه ای فعالیت کرده است و اهلیت نداشت گفت: خریدار می گوید 800 تن از وسایل کارخانه پوشش را با دستور شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند فروخته است.


وی افزود: اکنون شرکت های خاور و فومنات نیز در اختیار شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند هستند که حقوق کارگران آنها از تسهیلات بانکی پرداخت می شود و تولید این شرکت ها پاسخگوی حقوق کارکنانش نیست.


کوچکی نژاد گفت: شرکت آتیه برای نگهداری کارخانه ها رغبتی ندارد.


وی افزود: از یک ماه پیش در حال پیگیری راه اندازی یکی از سالن های کارخانه پوشش هستیم که در آن ماشین آلات نو وجود دارد.


کوچکی نژاد گفت: مدیران شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند، کارخانه پوشش را در بحران واگذار کرد و بخشی از زمین این کارخانه را خود این شرکت شخم زده و بیش از 4 میلیارد تومان آهن آلات آن را فروخته است.

چاپ این صفحه