چاپ این صفحه

همکاری کمپانی لنزینگ با کمپانی تکستایل جنسیس برای عرضه فناوری ردیابی

تعداد بازدید : 183
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۹/۱
از آن جایی که بسیاری از مصرف کنندگان خواستار شفافیت بیشتر برندها در مورد تولیدات پایدار خود هستند، دستیابی به این اطلاعات به نوعی چالش تبدیل شده است.

به گزارش سرویس اطلاع رسانی نساجی امروز، مراحل مختلف موجود در زنجیره تامین باعث می شود تا ردیابی محصولات از منبع تا نقطه فروش آن ها فرایندی طولانی و خسته کننده باشد.

کمپانی لنزینگ برای در اختیار داشتن پشتیبانی فنی مناسب در این عرصه تصمیم به همکاری با کمپانی تکسایل جنسیس گرفته است تا از این طریق به مشتریان خود کمک کند تا به شفافیت کامل در زنجیره تامین لنزینگ دست پیدا کنند.


بسیاری از مطالعات نشان داده است که مشتریان ترجیح می دهند که برندها ارزش های خود را که امروزه بیشتر شامل تولیدات پایدار و اخلاقی می شود، با آن ها به اشتراک بگذارند. حتی اگر یک برند جایگاهی در تولید پایدار برای خود کسب نکرده باشد، تلاش های او برای بهبود عملکرد زیست محیطی و تایید مشکلات موجود باعث می شود تا آن برند در نظر مصرف کنندگان از محبوبیت برخوردار شود. 


آمیت گواتام، مدیرعامل و موسس کمپانی تکستایل جنسیس می گوید که با افزایش اهمیت شفافیت برندها و در اولویت قرار گرفتن این مبحث توسط آن ها، مدیران 100 برند مد در جهان تصمیم به استفاده از الیاف صد در صد پایدار و قابل ردیابی در محصولات خود تا پنج سال آینده گرفته اند. او اضافه می کند که پایداری و قابلیت ردیابی در واقع دو روی یک سکه هستند و کمپانی لنزینگ با این همکاری راه را برای کل صنعت مد هموار کرده است. 


از آن جایی که لنزینگ به دلیل الیاف پایدار خود معروف است، احتمال دارد که مشتریان این کمپانی نیز نگرانی های بیشتری  از تاثیرات منفی بر روی محیط زیست داشته باشند. درست است که استفاده از مواد اولیه بازیافتی و دوستدار محیط زیست باعث کاهش ردپای کربن می شود اما هنوز مراحل دیگری در چرخه عمر محصول وجود دارد که باید مورد ارزیابی برندها قرار بگیرد.


وجود مراحل زیاد در طول زنجیره تامین باعث پیچیده شدن قابلیت ردیابی محصول می شود. لنزینگ با همکاری با کمپانی تکستایل جنسیس از پس این چالش برآمده و برای هر لیف یک اثرانگشت دیجیتال ایجاد کرده است.  با استفاده از فناوری بلاک چین(سیستمی برای ثبت و ضبط داده ها) می توان از این اثرانگشت ها برای پیگیری محموله الیاف در طول فرایند تولید آن بهره گرفت. به گزارش سرویس اطلاع رسانی نساجی امروز،  فناوری جدید این امکان را برای برندها فراهم می کند تا اعتبار محصولات را در هر مرحله از زنجیره تامین آن ها از جمله هنگام فروش به مصرف کننده تایید کنند.

علاوه بر آن باعث اطمینان مشتریان در مورد محصول خریداری شده می شود. این سیستم با سیستم E-Branding لنزینگ که مربوط به تایید پارچه می باشد، یکپارچه سازی شده است. 


با استفاده از سیستم جدید، لنزینگ قادر خواهد بود به یک سطح باورنکردنی از شفافیت در زنجیره تامین خود برسد.
 

 

چاپ این صفحه