چاپ این صفحه

عرضه نخستین لباس کاملا گردشی توسط کمپانی اسپینووا

تعداد بازدید : 205
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۹/۱
کمپانی اسپینووا نخستین لباس از "مجموعه تومارو" خود را عرضه کرده است. فلسفه پشت این مجموعه تولید کاملا گردشی محصولات با استفاده از منابع تجدیدپذیر می باشد.

به گزارش سرویس اطلاع‌رسانی نساجی امروز، لباس های جدید این کمپانی با همکاری کمپانی برگنس-برند نوروژی مطرح در عرصه منسوجات پایدار اوت دور-و کمپانی هالی استیونسونز-تولیدکننده بریتانیایی پنبه مومی و پارچه های مقاوم در شرایط آب و هوایی سخت-تولید شده است.


هدف از عرضه این مجموعه جلوگیری از استفاده از مواد اولیه خام و استفاده از منابع تجدیدپذیر و در واقع تولید گردشی بوده است. در این فرایند از پشم مورد تایید FSC و یا ضایعات سلولزی به عنوان ماده اولیه خام برای تولید الیاف استفاده می شود. این روش بر خلاف سایر روش های ثبت شده برای تولید الیاف سلولزی فاقد فرایند حل شدن، مواد شیمیایی مضر و جریان های جانبی می باشد. ترکیبات شیمیایی الیاف مشابه کاغذ بوده و در نتیجه بدون جدا شدن میکروپلاستیک ها از آن به سرعت تجزیه می شود.


در حال حاضر از مواد اولیه فوق برای تولید پیراهن استفاده می شود اما در آینده می توان آن ها را آپسایکل یا همان بهیافت و به یک محصول کاملا متفاوت تبدیل کرد. 


پارچه پیراهن های جدید ترکیبی از الیاف لایوسل است. کوله پشتی که در نوامبر سال 2019 از این برند عرضه شد، حاوی پنبه ارگانیک بود. به گزارش سرویس اطلاع‌رسانی نساجی امروز، این کوله پشتی یک نمونه اولیه بود که مصرف کنندگان باید برای خرید آن درخواست می دادند. در حال حاضر مقدار موجود از پارچه کوله پشتی تا 500 درصد افزایش یافته و در نتیجه دیگر نیازی به درخواست دادن برای خرید آن نیست. پیراهن های جدید نیز در قسمت محصولات نوآورانه برگنس در دسترس می باشد.

 

چاپ این صفحه