چاپ این صفحه

نایب رییس هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران اعلام کرد: افزایش ۳۰ درصدی صادرات پوشاک ایران

تعداد بازدید : 212
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۹/۴
نایب رییس هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران از صادرات ۳۵ میلیون دلاری پوشاک از ابتدای امسال تا پایان مردادماه خبر داد و گفت: هرچند آمارهای جدید هنوز جمع‌بندی و نهایی نشده، اما بررسی‌ها حاکی از رشد ۳۰ درصدی صادرات پوشاک تا پایان آبان‌ماه است.

مجید نامی افزود: به‌طور قطع تا پایان سال رشد خوبی در صادرات پوشاک در مقایسه با سال گذشته خواهیم داشت.

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از ایرنا، وی بیان‌داشت: این رشد در حالی حاصل شده که صادرکنندگان با وضعیت نابسامانی در نقل و انتقال پول مواجه بوده و هستند، همچنین بخشی از صادرات در هیچ کجا ثبت نمی‌شود.

 

نایب رییس هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران به حضور تاجرانی از کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان و آسیای میانه در کشور اشاره کرد که به صورت ریالی به خرید پوشاک پرداخته و به صورت قانونی یا غیرقانونی به کشورهای خود منتقل می‌کنند؛ این هم نوعی از صادرات است که نفعش به تولیدکننده داخلی نمی‌رسد.

 

وی اظهار داشت: بخش دیگری از صادرات که حجم زیادی را نیز به خود اختصاص داده، به صورت غیررسمی انجام می‌شود.

 

نامی ادامه‌داد: این صادرات، به نوعی قاچاق معکوس است و نظایر آن را در دارو، سوخت، مواد غذایی و غیره نیز شاهدیم و آماری برای آن ثبت نمی‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه باید راه‌های خروج پوشاک از این طریق از کشور بسته شود، خاطرنشان‌کرد: قاچاق پوشاک به خارج کشور حتی از مناطق آزاد و بازارچه‌های مرزی انجام می‌شود، در این زمینه باید کنترل‌ها بیشتر شده تا منافع تولید کنندگان داخلی هر چه بیشتر حفظ شود.

 

نایب رییس هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران یادآور شد: در سال‌های گذشته، سالیانه بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون دلار صادرات پوشاک به سایر کشورها انجام می‌شد و امسال پیش‌بینی می‌شود دست‌کم افزایش ۳۰ درصدی صادرات را شاهد باشیم.

چاپ این صفحه