چاپ این صفحه

پایدار شدن بیش از 60 درصد محصولات آدیداس در سال 2021

تعداد بازدید : 232
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
برای نخستین بار در سال 2021 بیشتر از 60 درصد محصولات کمپانی آدیداس از مواد اولیه پایدار نظیر پلی استر بازیافتی یا پنبه پایدار تهیه خواهند شد.

به گزارش سرویس اطلاع‌رسانی نساجی امروز،  آدیداس با این کار به هدف خود که پایان دادن به تولید ضایعات پلاستیکی است، نزدیک تر خواهد شد. آدیداس از سال 2024 به بعد تنها از پلی استر بازیافتی در محصولات خود استفاده خواهد کرد. این کمپانی از سال 2018 تا کنون نیز فقط از پنبه پایدار در محصولاتش استفاده کرده است.


آدیداس از سال 2015 همکاری خود را با سازمان محیط زیستی Parley for the Oceans آغاز کرده است. این کمپانی قصد دارد در سال جاری 17 میلیون جفت کفش را با استفاده از ضایعات پلاستیکی بازیافتی به دست آمده از مناطق ساحلی تولید کند. در سال 2020 بیشتر از 15 میلیون جفت کفش از این پلاستیک ها تولید شده بود.


مدیر اجرایی ارشد آدیداس، کاسپر رورستد می گوید: "پایداری بخش جدایی ناپذیر فلسفه کسب و کار این برند است. ما در دوران پاندمی کرونا سرمایه گذاری خود بر روی راهکارهای پایدار را ادامه داده ایم و طیف محصولات پایدار خود در سال 2021 را گسترش خواهیم داد."


آدیداس دایما در حال گسترش محصولات وگان خود بوده و استفاده از خز در محصولات خود را به طور کامل رد می کند. این کمپانی با همکاری با شرکای خود در حال توسعه چرم گیاهی، پنبه بازیافتی و همچنین کفش های دو دوستدار محیط زیست می باشد.


آدیداس همچنین قصد دارد با همکاری تامین کنندگان تا سال 2050 به شرایط خنثی از نظر آب و هوایی در جهان و در زنجیره تامین خود برسد.


سیستم های فتوولتاییک(فناوری تبدیل انرژی نور به الکتریسیته) کمپانی با ظرفیت کنونی 1/4 مگاوات، برق سبز تولید می کنند و میزان ردپای کربن نیز در مقایسه با سال 2015 بیش از 50 درصد کاهش یافته است.
 

 

چاپ این صفحه