چاپ این صفحه

اصرار SREDA به واحدهای تولیدی پوشاک آماده بنگلادش برای استفاده از انرژی خورشیدی

تعداد بازدید : 222
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
اگر یک کارخانه پوشاک در بنگلادش سیستم خورشیدی را با هزینه شخص ثالث برای تامین برق مورد نیاز خود بر روی پشت بام نصب کند، تعرفه برق آن حداقل تا 1/0 تاکا در هر کیلووات ساعت کاهش پیدا خواهد کرد. چنانچه کارخانه ای این سیستم را با هزینه خود نصب کند، تعرفه برق از این هم کمتر خواهد شد.

حداکثر تعرفه برق برای کارخانه ای که توسط اپراتور ثالث سیستم خورشیدی با طول عمر بیست ساله را بر روی پشت بام نصب کرده، 7/5 تاکا در هر کیلووات ساعت خواهد بود. در حال حاضر کارخانجات بابت هر کیلووات ساعت برخ با نرخ صنعتی 8/53 تاکا می پردازند.

 

به گزارش سرویس اطلاع‌رسانی نساجی امروز، اگر صاحبان کارخانجات با هزینه خود نصب سیستم را انجام دهند، تعرفه 3/10 تاکا برای هر کیلووات خواهد بود که در واقع کمتر از نصف نرخ موجود است.
روش مترینگ خالص برای محاسبه میزان برق این امکان را به مشترکین می دهد تا سیستم خورشیدی خود را به شبکه توزیع وصل کنند و مشترکانی که بیش از حد مورد نیاز خود برق تولید می کنند مازاد آن را به شبکه برگردانند.


دولت بنگلادش اخیرا سیستم مترینگ خالص را برای تشویق به استفاده از انرژی سبز در صنایع معرفی کرده است که به موجب آن صاحبان صنایع می توانند برق مازاد یا مصرف نشده خود را به شبکه بفروشند و آن را در صورت حساب های ماهیانه خود لحاظ کنند.


رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک بنگلادش از دولت درخواست کرد تا فرایند دریافت وام را برای کارخانه دارانی که مایل به استفاده از این سیستم هستند، تسهیل کند تا آن ها برای نصب سیستم انرژی سبز در کارخانجات خود تشویق شوند.


SREDA: سازمان توسعه انرژی های پایدار و تجدیدپذیر

 

چاپ این صفحه