چاپ این صفحه

سهم 13 درصدی منسوجات فنی از بازار نساجی و پوشاک هند

تعداد بازدید : 239
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۶
بر اساس بررسی پایه ای انجام شده توسط وزارت نساجی هند، بازار منسوجات فنی این کشور با رشد 20 درصد از 16/6 میلیارد دلار در سال 2018 به 28/7 میلیارد دلار در سال 2021 رسیده است.

به گزارش سرویس اطلاع‌رسانی نساجی امروز،  بنابراین ارزش این بازار در سال 2020 به طور تقریبی 20 میلیارد دلار بوده و حدود 13 درصد کل بازار نساجی و پوشاک هند را به خود اختصاص داده است.


منسوجات فنی در زمان بحران کووید-19 در سال 2020 به طرز غیر منتظره ای به یاری اقتصاد هند آمدند. زمانی که در دوران پاندمی تولیدات جهانی متوقف شدند و هند به دلیل قرنطینه کامل نمی توانست تجهیزات پزشکی حیاتی نظیر ماسک های N95 را وارد و یا صادر کند، این موضوع بیشتر به چشم آمد. 


هند به دلیل وابستگی کامل به کیت های تجهیزات محافظت شخصی قادر به رفع نیازهای داخلی برای این محصولات نبود. میزان تولید این کالاها در هند تا ماه مارس 2020 بسیار ناچیز بود ولی در طول 60 روز به 250000 کیت در روز رسید و به دومین تولیدکننده بزرگ پس از چین تبدیل شد. در حال حاضر این کشور 450 هزار کیت تجهیزات محافظت شخصی و بیش از 15 میلیون قطعه ماسک در روز تولید می کند. این تغییر و تحول به وجود آمده باعث مطرح شدن بخش نساجی و پوشاک هند شد و کمک کرد تا یک ورود به جا و به موقع به بخش منسوجات پزشکی و بهداشتی داشته باشد.


هند همچنان یک مقصد ارجح برای تولیدات نساجی به شمار می رود و از مزایای زیادی در بخش منسوجات فنی برخوردار است. افزایش آگاهی و استفاده از منسوجات فنی، نوآوری های جدید و افزایش تقاضا از سوی صنایع باعث می شود تا این کشور به یک مقصد نویدبخش و امیدوارکننده تبدیل شود.
 

 

چاپ این صفحه