چاپ این صفحه

ورود نایک و آدیداس به بازار لباس های ورزشی دوران بارداری

تعداد بازدید : 367
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۶
برندهای نایک و آدیداس در ماه های اخیر مجموعه لباس های ورزشی ویژه دوران بارداری خود را وارد این بازار در حال رشد کرده اند.

ترجمه: آزاده موحد

به گزارش سرویس اطلاع‌رسانی نساجی امروز، بازار جهانی منسوجات ورزشی یک بازار بسیار عظیم است. در واقع پیش بینی می شود که تا سال 2026 ارزش آن به  17/439 میلیارد دلار برسد که با این حساب میزان نرخ رشد ترکیبی سالانه آن از زمان حال تا پایان دوره مشخص شده، 7/3 درصد خواهد بود. ترندهایی نظیر پایداری، راحتی و افزایش انجام تمرینات ورزشی در زنان باعث گسترده شدن هرچه بیشتر این بازار شده است. در حال حاضر پیش بینی می شود حوزه لباس های ورزشی مخصوص بارداری فرصت بعدی در این بازار باشد. 

در سال های گذشته مباحث زیادی در رسانه ها و پلتفورم هایی نظیر اینستگرام در مورد تناسب اندام در دوران بارداری مطرح شده است. کایلا ایتسینس، نماد تناسب اندام از یک سری از برنامه های ورزشی مربوط به دوران بارداری در اپلیکیشن Sweat خود رونمایی کرده و حتی قهرمان المپیک، جسیکا انیس-هیل نیز در پلتفورم خود برنامه های مربوط به بهبودی پس از زایمان را با دیگران به اشتراک گذاشته است. بنابراین افراد تازه وارد از بایدها و نبایدهای تمرینات ورزشی در دوران بارداری آگاه هستند و باید به دنبال لباسی باشند که با تغییرات بدن آن ها در این دوران سازگاری داشته باشد.

کمپانی نایک با در نظر گرفتن موارد فوق نخستین کالکشن بارداری خود را با نام Nike(M) عرضه کرده است تا از خانم ها در طول دوران بارداری و پس از آن حمایت کند. این کالکشن با توجه به داده های بارداری و تجزیه و تحلیل بیش از 15000 اسکن از خانم های غیر باردار در مقایسه با خانم های باردار خلق شده است. به گزارش سرویس اطلاع‌رسانی نساجی امروز، طراحان در طول فرایند طراحی بازخوردهایی را در مورد اندازه بودن، راحتی و عملکرد لباس همراه با جزییات دقیق از حدود 30 خانم ورزشکار در طول بارداری و پس از زایمان گردآوری کرده اند.

کامرون زولمن، مدر ارشد طراحی بخش نوآوری پوشاک در کمپانی نایک می گوید: "هرچه بیشتر به صحبت های مادران باردار  و آن هایی که به تازگی زایمان کرده بودند گوش می دادیم، بیشتر یاد می گرفتیم و از طریق طراحی های انحصاری دست به نوآوری می زدیم."

 

ایجاد خط تولید مربوط به لباس های ورزشی مادران باردار نایک(ام) سه سال به طول انجامید. این مجموعه از چهار تکه لباس شامل پلیور، سوتین، تاپ رکابی و تایت تشکیل می شود. در این لباس ها نه تنها به تناسب و عملکرد لباس توجه شده بلکه پایداری آن نیز در نظر گرفته شده است. تیم طراحی 70 پارچه مختلف را تست کردند و در نهایت لباس ها از 78 تا 88 درصد پلی استر بازیافتی تشکیل می شوند.

 

در خبرهای دیگر آمده که کمپانی آدیداس نیز به حمایت از مادران باردار پرداخته و مجموعه جدید دوران بارداری خود را اواخر ژانویه روانه بازار خواهد کرد.

 

این کمپانی برای هرچه انحصاری تر کردن تایت و تاپ ورزشی بارداری خود طوری آن ها را طراحی کرده است که با هر حرکت احساس راحتی به شخص بدهند. استفاده از پارچه سبک و با قابلیت کشسانی بالا در اطراف شکم و قفسه سینه باعث می شود تا با افزایش سایز در این نواحی لباس هم کش آمده و بزرگ تر شود و در نتیجه می توان در کل دوران بارداری و پس از زایمان از آن استفاده کرد. 

 

تاپ های رکابی بارداری که دارای تنوع زیادی هم هستند از پارچه بسیار کشسان تهیه شده اند که باعث می شود به بدن فشار وارد نشود. برش A-Line در این تاپ ها باعث می شود تا قسمت جلوی تاپ بلندتر باشد و پوشش دهی کامل را در طول دوران بارداری فراهم کند و به راحتی پس از زایمان نیز قابل استفاده می باشد که از نظر ضایعات نساجی نکته مثبتی محسوب می شود.

 

تایت های بارداری آدیداس نیز دارای یک کمر متناسب با این دوران هستند که از پارچه سبک تری تهیه می شود تا میزان فشار بر روی شکم به حداقل برسد. کمر سفارشی این لباس را می توان تا قسمت بالای شکم کشید و کل شکم را با آن پوشش داد و یا برای راحتی بیشتر و تبادل رطوبت و حرارت آن را در زیر شکم قرار داد.

 

بسیاری از خانم ها در دوران بارداری افزایش دمای بدن را تجربه می کنند، بنابراین در این مجموعه از لباس های ورزشی از فناوری مدیریت رطوبت AEROREADY استفاده شده تا در طول انجام فعالیت های ورزشی بدن را خشک و خنک نگه دارد. در این مجموعه همچنین از فناوری PRIMEGREEN که مجموعه ای از مواد اولیه بازیافتی با کارایی بالاست، استفاده شده است.

 

ایمی آرانا، مدیر کل آدیداس گلوبال ترینینگ می گوید: "ارتباط نزدیک ما با جامعه خانم های باردار به ما کمک کرد تا درک درستی از نیازهای آن ها از یک لباس ورزشی داشته باشیم. استفاده از پارچه های کارکردی آدیداس در این لباس ها باعث شده تا لباس ها در هر حرکت از حرکات پیلاتس گرفته تا حرکات ورزشی سنگین تر و رقص عملکرد بی نقصی داشته باشند."

 

کمپانی قصد دارد با انجام نوآوری های بیشتر کالکشن بارداری خود را متنوع تر کند و این فرصت را برای زنان باردار ایجاد کند تا به راحتی ورزش کنند، همچنین قصد دارد با همکاری با شرکای قدیمی خود مانند استلا مک کارتنی لباس های جدیدی را که دارای راحتی، استایل و عملکرد خوب هستند، تولید نماید.

چاپ این صفحه