چاپ این صفحه

عزم جدی در خصوص احیای کارخانه پوشش وجود دارد

تعداد بازدید : 190
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۲
استاندار گیلان با تأکید بر آمادگی کامل در خصوص احیای کارخانه‌های صنایع نساجی به‌ویژه پوشش در گیلان گفت: مجموعه کارخانه پوشش دارای مشکلات قضائی بوده و در سفر رئیس قوه قضائیه به گیلان این مطالبه مردم در خصوص احیای کارخانه پوشش به آیت‌الله رئیسی دستور فوری برای رسیدگی به وضعیت این کارخانه داده‌شده است.

ارسلان زارع  با اشاره به تأثیر کرونا در اقتصاد کشور بیان کرد: ویروس کرونا بر اقتصاد تمامی کشورهای جهان تأثیر منفی داشته است ولی در گیلان و در ایام‌الله دهه فجر ۸۹۵ پروژه عمرانی، اقتصادی و عمرانی با میزان اعتبار چهار هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسیده و به لحاظ اعتبار به نسبت سال گذشته با رشد ۹۶ درصدی مواجه بودیم.

 

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از خبرگزاری فارس،  زارع با اذعان به اینکه بدون کمک و همراهی بخش خصوصی، اقتصاد کشور با توسعه مواجه نمی‌شود، تصریح کرد: از چهار هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده در دهه فجر دو هزار و ۲۳۱ میلیارد تومان شامل ۷۱ طرح صنعتی بااعتبار هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان و اشتغال هزار و ۱۲۷ و ۱۶۲ طرح کشاورزی با میزان اشتغال ۹۲۲ نفر سهم بخش خصوصی بوده است.

 

وی با تأکید بر لزوم توجه به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در گیلان افزود: در گیلان پروژه‌های عمرانی بسیار زیادی وجود دارد ولی برنامه دولت در اتمام پروژه‌های با پیشرفت ۷۰ درصدی بوده و بر همین اساس ۶۱ پروژه‌‌های اولویت‌دار شناسایی‌شده است که تمامی این طرح‌ها دارای اعتبارات ملی و استانی هستند.

 

 

احیای ۴۲۰ واحد تولیدی راکد در گیلان

وی از احیای ۴۲۰ واحد تولیدی راکد در گیلان خبر داد و گفت: از سال ۹۲ تاکنون از ۷۳۹ واحد راکد تولیدی در گیلان با اقدامات ستاد رفع موانع تولید و همراهی تمامی دستگاه‌ها و بانک‌ها تاکنون ۴۲۰ واحد راکد تولیدی در استان احیا و کارگران به کارهای خود بازگشتند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به وجود ۱۱۷ واحد تولیدی تملک شده توسط بانک‌ها بیان کرد: یکی از عمده دلایل تعطیلی واحدهای تولیدی به روش‌های بسیار زیاد بانکی بوده است به این منظور و با پیگیری‌های صورت گرفته تعداد ۱۱۷ واحد تملک شده توسط بانک‌ها به ۶۹ واحد رسیده و بسیار امیدوارم بیش از ۲۰ واحد دیگر به چرخه تولید بازگردد.

 

عزم جدی در خصوص احیای کارخانه پوشش

 

زارع با تأکید بر آمادگی کامل در خصوص احیای کارخانه‌های صنایع نساجی به‌ویژه پوشش در گیلان تصریح کرد: مجموعه کارخانه پوشش دارای مشکلات قضائی بوده و پرونده آنان برای رسیدگی در سالیان گذشته به تهران ارجاع داده‌شده و در سفر رئیس قوه قضائیه به گیلان این مطالبه مردم در خصوص احیای کارخانه پوشش به آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی گفته و دستور فوری برای رسیدگی به وضعیت این کارخانه داده‌شده است.

 

اوراسیا ظرفیت عظیم صادراتی

وی یکی از مهم‌ترین خدمات دبیرخانه اوراسیا شناسایی موانع توسعه و ارتباطات تجاری با دیگر کشورهای این اتحادیه دانست و بیان کرد: وجود میز دبیرخانه اتحادیه اوراسیا در گیلان نشان‌دهنده عملکرد بازرگانان این استان بوده و برنامه‌های میان‌مدت  بلند برای توسعه اقتصاد گیلان وجود دارد زیرا این اقدامات نبود صادرات غیرنفتی در گیلان به ۶۰۰ میلیون دلار نمی‌رسید.

 

چاپ این صفحه