چاپ این صفحه

فراخوان صمت برای مشارکت پژوهشگران در طراحی سیاست‌های تولید و تجارت

تعداد بازدید : 193
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
سیاست‌گذار حوزه صنعت، معدن و تجارت در خبری اعلام کرد، آماده جذب مشارکت پژوهشگران در حوزه‌های مختلف سیاست‌گذاری است. معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان مجری این طرح اعلام کرد: از همه صاحب نظران، فعالان اقتصادی، استادان و نخبگان کشور دعوت می‌شود درباره اسناد تهیه شده برای سند سیاست صنعتی، معدنی و تجاری اعلام نظر کنند.

معاونت طرح و برنامه وزارت خانه به‌عنوان متولی تدوین این اسناد با همکاری موسسه مطالعات بازرگانی پس از انجام مطالعات اولیه و بر اساس بررسی‌های کارشناسی، براساس شاخص‌هایی مانند تکمیل زنجیره‌های ارزش، توسعه صادرات و جایگزینی واردات، سطح فناوری، اشتغال زایی، مزیت‌های نسبی و ارزش افزوده، ۹ صنعت را به‌عنوان پیشران تولید شناسایی و معرفی کرد.

به گزارش  سایت نساجی امروز به نقل از شاتا ،  همچنین در این سند، تعداد ۵۱ رشته فعالیت پایه و قابلیت‌ساز که سرمایه‌گذاری در برخی از محصولات مرتبط با آنها تاثیر بسزایی در برقراری پیوند بین حلقه‌های پیشین و پسین زنجیره صنایع و توسعه اقتصادی کشور خواهد داشت مشخص شده است.

صنایع معرفی شده شامل فلزات اساسی، صنایع غذایی و آشامیدنی، ماشین آلات و دستگاه‌های برقی، وسایل ارتباطی و تجهیزات، نساجی و پوشاک، وسایل نقلیه موتوری و تجهیزات حمل و نقل دریایی، کاغذ و محصولات کاغذی، ماشین آلات و تجهیزات، لاستیک و پلاستیک و محصولات شیمیایی و پتروشیمی پس از شناسایی توسط موسسه مذکور برای تصویب به معاونت طرح و برنامه وزارت صمت ارسال شدند.

در ادامه روند تصویب، این معاونت پس از اخذ نظرات اصلاحی متخصصان و نخبگان حوزه صنعت، سند نهایی را تصویب و به اطلاع عموم خواهد رساند.

لازم به ذکراست اسناد ۹گانه روی سایت اندیشکده موسسه پژوهش‌های بازرگانی به آدرس Intt.itsr.ir در دسترس است و متخصصان و صاحب‌نظران می‌توانند نظرات تکمیلی و اصلاحی خود را جهت جمع‌بندی و نهایی‌سازی به موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی اعلام و ارسال کنند.

چاپ این صفحه