چاپ این صفحه

رشد ارزش و تعداد چک‌های برگشتی

تعداد بازدید : 206
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۲/۶
آمار بانک مرکزی درباره چک‌های برگشتی در اسفند سال گذشته نشان می‌دهد که در این ماه ۷۶۳ هزار فقره چک برگشت خورده که از نظر تعداد و مبلغ نسبت به بهمن ماه به ترتیب ۵/۹و ۷/۳۷ درصد افزایش داشته است.

 تازه‌ترین آماری که بانک مرکزی از جریان مبادلات چک منتشر کرده است، نشان می‌دهد که در اسفند سال گذشته بیش از ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار فقره چک به ارزش ۲۵۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مبادله شده است که از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۷/۱۱ و ۹/۲۶ درصد نسبت به بهمن ماه افزایش دارد.


به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از مهر، از سوی دیگر، معادل هشت میلیون و ۹۰۰ هزار فقره با ارزش ۲۲۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از چک‌های مبادله‌ای وصول شده است که از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۸/۱۱ و ۶/۲۵ درصد افزایش دارد.


در کنار چک‌های وصولی بالغ بر ۷۶۳ هزار فقره چک برگشت خورده که از نظر تعداد و مبلغ چک‌های برگشتی به ترتیب با ۵/۹ و ۷/۳۷ درصد افزایش داشته است.


همچنین در این مدت، در استان تهران بیش از سه میلیون فقره چک با ارزشی معادل ۱۳۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مبادله شده که بیانگر صدرنشینی استان تهران در مبادله چک در سطح کشور است.


چک‌های وصول‌شده در تهران بیش از ۸/۲ میلیون فقره به ارزشی بالغ بر ۱۱۶ هزار و ۱۰۰میلیارد تومان و چک‌های برگشتی بیش از ۱۹۷ هزار فقره به ارزش ۱۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان گزارش شده است.


علاوه بر این، در اسفند ماه پارسال در کل کشور بـالغ بـر ۷۳۶ هزار فقره چک بـه ارزشی بالغ بر ۳۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به دلایل کسری یا فقـدان موجـودی برگشـت خورده است که از نظر ارزش ۵/۹۶ درصد از کل چک‌های‌ برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است.


از سوی دیگر، در استان تهران بیش از ۱۸۷ هزار فقره چک به ارزش ۱۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده که در استان تهران از نظر تعداد ۹/۹۴ درصد و از نظر مبلغ ۶/۹۶ درصد از کل چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است.

چاپ این صفحه