چاپ این صفحه

تبدیل سیم های برق دور ریخته شده به البسه نفیس

تعداد بازدید : 187
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۲/۶
طراح فشن رومانیایی ساکن انگلستان، الکساندرا سیپا موفق شده است تا با استفاده خلاقانه از سیم های برق آن ها را به لباس و اکسسوری های زیبا تبدیل کند.

به گزارش سرویس اطلاع‌رسانی نساجی امروز، سیپا پس از آن که چند بار شاهد شکسته شدن گوشی هایش بود به فکر انجام این پروژه افتاد و در واقع از این شکستن ها الهام گرفت. او پیش از خلق تورهای منحصر به فرد خود شروع به جمع آوری سیم های برق دور ریخته شده از محل ساخت و ساز پروژه ساختمانی عمویش و یک مرکز بازیافت محلی کرده بود. سیپا با پایبندی به ریشه هایش از روش های سنتی رومانیایی برای خلق لباس های این مجموعه استفاده کرد و نام پروژه را نیز "استتار رومانیایی" گذاشت.

کالکشن او که از سیم های آپسایکل تهیه شده است، شامل پیراهن، کت چین دار، تاپ، جلیقه، کیف و چند اکسسوری می شود. او قصد دارد تا این مجموعه را گسترش دهد.

میراث رومانیایی سیپا نقش مهمی در کالکشن او ایفا می کند. او می گوید این کار را تنها به خاطر زیبایی آن انجام نداده است. مشکل ضایعاتی یکی از مسایل جهانی و زیست محیطی است و سهم ضایعات الکترونیکی از این ضایعات نیز روز به روز در حال افزایش می باشد. در سال 2020 میزان ضایعات الکترونیکی در جهان به 50 میلیون تن رسیده بود. به ندرت پیش می آید که کسی در مورد مبحث کهنگی برنامه ریزی شده یا کهنگی عمدی شرکت های فناوری صحبت کرده باشد.

سیپا با تایید این موضوع در صنعت مد عنوان می کند که یکی از مضرترین بخش ها در رابطه با تغییرات آب و هوایی صنعت مد می باشد که او از جوانی عاشق آن بوده است. لباس های مدروز تهیه شده از ضایعات آپسایکل می توانند جلوی تاثیرات منفی صنعت مد بر محیط زیست را بگیرند.

سیپا با اعتقاد به همکاری نساجی پایدار و کوتور یا فشن سطح بالا، امیدوار است تا در آینده بتواند در یکی از خانه های اوت کوتور فعالیت کند. تا آن روز به کسب تجربه در زمینه تولید لباس از سیم های برق، بررسی امکان تولید آن با استفاده از ماشین آلات و کشف دیگر کاربردهای آن به جز پوشاک در صنعت نساجی ادامه خواهد داد.

 

چاپ این صفحه