چاپ این صفحه

معاون وزیر صمت :ایجاد ۴۳ هزار شغل در شهرکها و نواحی صنعتی کشور در سال ۱۳۹۹

تعداد بازدید : 142
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۲/۱۱
معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از ایجاد ۴۳ هزار شغل در شهرکها و نواحی صنعتی کشور در سال ۱۳۹۹ خبر داد.

 علی رسولیان در نشست بررسی و ارائه بسته پیشنهادی وزارت صمت برای پشتیبانی و مانع زدایی از تولید که با حضور وزیر صمت، نمایندگان مجلس، انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: در سال گذشته هدف گذاری برای احیای ۱۵۰۰ واحد راکد در شهرک ها و نواحی صنعتی انجام شده بود که توانستیم بیش از هدف و ۱۵۵۷ واحد راکد را احیا نماییم.

 

ایجاد ۲۷ هزار فرصت شغلی با احیای ۱۵۵۷ واحد راکد درون شهرکها و‌نواحی صنعتی

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از شاتا، وی همچنین اضافه کرد: احیای این تعداد واحد راکد و بازگشت به چرخه تولید آنها، برای ۲۷ هزار نفر شغل به وجود آورده است.

 

افزایش ۱۴۳ درصدی قراردادهای واگذاری زمین در سال ۱۳۹۹

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در ادامه به افزایش ۱۴۳ درصدی قراردادهای واگذاری زمین در سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و گفت: این رقم نشانگر علاقه و تمایل سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برای فعالیت تولیدی در درون شهرک ها و‌نواحی صنعتی علیرغم همه مشکلات، تنگناها و تحریم‌های ظالمانه است.

 

رشد ۳۰ درصدی سرمایه گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی طی سال گذشته

رسولیان همچنین تصریح کرد: با وجود تمام شرایط سخت تحریمی اما شاهد رشد ۳۰ درصدی سرمایه گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در سال گذشته بودیم.

 

سرمایه گذاری ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل زیرساخت‌ها در سال گذشته

وی همچنین درخصوص تامین اعتبارات لازم برای تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور، بیان کرد: در سال گذشته ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌ها برای استقرار واحدهای صنعتی در شهرکها و‌ نواحی صنعتی کشور هزینه شده است.

 

سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان طرح در حال اجرا در شهرک ها و نواحی صنعتی

معاون وزیر صمت همچنین اضافه کرد: سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان طرح در حال اجرا در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور وجود دارد.

 

رسولیان در ادامه با اشاره به آمارهای کلی از سازمان متبوع خود گفت: ۸۲۸ شهرک، ناحیه و منطقه ویژه اقتصادی در کشور وجود دارد، ۴۸ هزار و ۱۲۶ واحد صنعتی در این شهرکها و‌ نواحی مشغول به کارند که همه این واحدها مربوط به ۴۰ ساله اخیر پس از پیروزی انقلاب اسلامی می باشد.

 

۴۴ هزار واحد در شهرکها و نواحی صنعتی در حال احداث است

وی همچنین تصریح کرد: ۴۴ هزار واحد صنعتی و تولیدی در شهرکها و نواحی صنعتی در حال احداث هستند.

 

گفتنی است که جلسه هم اندیشی و ارائه بسته پیشنهادی وزارت صمت در زمینه پشتیبانی ها و مانع زدایی ها از تولید با حضور معاونان وزارتخانه، نمایندگان تشکلها و انجمنهای تخصصی بخش خصوصی و نمایندگان مجلس شورای اسلام

چاپ این صفحه