چاپ این صفحه

نسل جدیدی از تکمیل های دفع آب

تعداد بازدید : 173
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۲/۱۲
کمپانی برلینگتون واقع در شهر گرینبورو ایالت کارولینای شمالی از روش تکمیلی جدیدی برای ایجاد خاصیت دفع کنندگی در پارچه های با کارایی بالا رونمایی کرده است.

به گزارش سرویس اطلاع‌رسانی نساجی امروز،  این روش PF Zero™ نام دارد و فاقد ترکیبات بر پایه فلوروکربن هاست. به گزارش برلینگتون این فناوری زیست سازگار و بر پایه آب بادوام، تنفس پذیر، راحت و فاقد بو نیز هست.


فناوری جدید به برندهای مختلف و کسب و کارهای متعددی معرفی شده است. این تکمیل برای هر محصولی که ویژگی دفع آب در آن نیاز باشد، مناسب است برای مثال لباس های رو، بارانی، لباس های مخصوص ورزش های زمستانی و گلف و غیره. از این فناوری همچنین می توان برای پارچه های ویژه تجهیزات محافظت شخصی و مواد اولیه مقاوم در برابر شعله نظیر تجهیزات آتش نشانی استفاده کرد. علاوه بر آن فناوری PF Zero™ برای استفاده در یونیفرم ها و لباس های ارتشی نیز در حال توسعه است.


از این روش تکمیلی احتمالا می توان هم در پارچه های طبیعی و هم بشرساخت به عنوان زیرلایه استفاده کرد. علاوه بر آن فناوری جدید با سایر فناوری های برلینگتون نظیر تکمیل های ضدمیکروب، ضدحشره و کنترل رطوبت نیز سازگار است و در نتیجه می توان پارچه ای تولید کرد که دارای تمامی این مزایا باشد.


فناوری PF Zero™ حتی پس از 50 بار شستشو از استانداردهای صنعتی مربوط به تست دفع آب 22 AATCC عملکرد بهتری داشته است: تست اسپری کردن بر زیرلایه های صد در صد پلی استری و صد در صد نایلونی.
تکمیل جدید یک مکمل عالی برای کالکشن پارچه Micromove™ 365 برلینگتون به شمار می رود. فناوری به کاررفته در الیاف پارچه در کنار تکمیل جدید باعث ایجاد راحتی، کشسانی و دوام در پارچه ای نرم و قابل آویزش می شود که به دلیل کشسانی بودن در دو و چهار جهت بیشترین راحتی حرکتی را فراهم می کند.


در کمپانی برلینگتون مبحث پایداری در راس مسیر توسعه قرار دارد. برلینگتون همواره متعهد به استفاده از ترکیبات شیمیایی مسوولانه، مواد بازیافتی و فرایندهای تولیدی با کمترین تاثیر مخرب بر محیط زیست می باشد. فناوری جدید در این مسیر فرصت های تازه ای را برای کمپانی فراهم می کند.
 

چاپ این صفحه