چاپ این صفحه

غشای محافظت کننده RespiShield™ تولید کمپانی Celgard®

تعداد بازدید : 187
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۲/۱۲
کمپانی سلگارد در زمینه تولید محصولات مهندسی شده با کیفیت و عملکرد مورد تایید فعالیت می کند.

به گزارش سرویس اطلاع‌رسانی نساجی امروز،  غشای جدید رسپی شیلد با بهره گیری از قابلیت های فنی کمپانی و خواص ملکولی منحصر به فرد پلی اولفین و با فرایند تولید ثبت شده ساخته شده است.


راز عملکرد خوب غشاهای رسپی شیلد در منافذ آن-شکل، سایز، یکنواختی و مواد اولیه پلی اولفین تشکیل دهنده -نهفته است. این غشاها دارای ترکیبی بهینه از ویژگی هایی نظیر ضدویروس بودن، تنفس پذیری و سبکی هستند.


کارکنان بخش درمان و سلامت برای محافظت بیماران و خودشان در برابر انتقال ویروس ها و سایر میکروارگانیزم ها از طریق خون و سایر سیال های بیولوژیکی، از تجهیزات محافظت شخصی نظیر گان های جراحی و غیرجراحی استفاده می کنند.

بر اساس استانداردهای صنعتی توانایی گان ها به عنوان مانعی در برابر نفوذ مایعات یا عوامل بیماری زای موجود در مایعات به چهار سطح طبقه بندی می شود:


سطح 1: کمترین خطر(برای مثال در حین مراقبت های اولیه به عنوان یک گان پوشش دهنده برای ملاقات کنندگان بیمار).


سطح 2: خطر کم(برای مثال در هنگام خون گرفتن، بخیه زدن، مراقبت از بیماران بخش آی سی یو، آزمایشگاه پاتولوژی).


سطح 3: خطر متوسط(برای مثال در هنگام تزریق وریدی، مراقبت از بیماران بخش اورژانس و یا بیماران ترومایی).


سطح 4: خطر زیاد(برای مثال در هنگام جراحی زمانی که مقاومت در برابر عامل بیماری زا ضروری است یا بیمار مشکوک به عفونت می باشد).


آزمایشات مستقل مورد تایید نشان می دهد که تمامی غشاهای رسپی شیلد از نظر محافظت در برابر ویروس در سطح 4 و از نظر محافظت در برابر خون در سطح 3 قرار می گیرند.


عملکرد این محصول به عنوان مانعی در برابر پاتوژن های موجود در خون دوگانه است. در فرایند تولید غشاهای رسپی شیلد محصولی تولید می شود که به صورت ذاتی آبگریز و یا مقاوم در برابر مایعات است. علاوه بر آن توزیع منافذ در این غشا و سایز منحصر به فرد آن ها باعث می شود تا غشا به عنوان مانعی عالی در برابر خون و یا ویروس عمل کند.

 

 

Celgard® RespiShield™ membranes are sandwiched between the outer and inner nonwoven layers


تخلخل غشاهای رسپی شیلد سلگارد بیش از 50 درصد است یعنی آن ها بیشتر از هوا تشکیل می شوند تا ماده اولیه. تخلخل بالا این امکان را فراهم می کند تا تبخیر رطوبت و جریان هوا به خوبی صورت بگیرد و این غشاها را تبدیل به یکی از تنفس پذیرترین غشاهای موجود در بازار کند.


غشاهای رسپی شیلد همچنین بسیار سبک هستند. وزن آن ها با ضخامت بین 12 تا 18 میکرون کمتر از 6 گرم در متر مربع می باشد.


ساختار ظریف و متخلخل غشاها در کنار ویژگی های پلی اولفین به عنوان ماده اولیه باعث به وجود آمدن چنین محصولی می شود.


فرایند تولید غشاهای رسپی شیلد یک فرایند تولید فاقد حلال بوده و میزان رد پای کربن آن پایین است. ماده اولیه بر پایه پلی پروپیلن قابلیت بازیافت داشته و کاملا فاقد پرفلوروکربن هاست.


تمامی غشاهای رسپی شیلد در تست های استاندارد اولیه ANSI/AAMI PB70 مرکز کنترل و پیشگیری بیماری موفق به کسب استاندارد ASTM F1670 مربوط به نفوذ خون مصنوعی شده اند و بعضی از آن ها نیز استاندارد ASTM F1671 مربوط به محافظت در برابر ویروس را کسب کرده اند.

چاپ این صفحه