چاپ این صفحه

کربن منفی شدن برند اکسسوریز کاکتو

تعداد بازدید : 230
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۲/۱۳
برند اکسسوریز مکزیکی-آمریکایی کاکتو که ادعا می کند نخستین کمپانی پوشاک در قاره آمریکا می باشد که کربن منفی شده است، عقیده دارد که کربن خنثی بودن دیگر کافی نیست.

به گزارش سرویس خبر و گزارش نساجی امروز، این برند از چرم کاکتوس اکسسوری های ارگانیک تهیه می کند و با همکاری سازمان غیرانتفاعی On A Mission در سوییس موفق شده تا از طریق جنگل کاری در سرتاسر جهان، انتشارات کربن کمپانی را 150 درصد کاهش دهد.


به گفته کمپانی کاکتو فاز ارزیابی و جبران هر 6 ماه یک بار در ده سال آینده اجرا خواهد شد و این تازه آغاز راه است چون کمپانی قصد دارد تا پایان سال 2021 با همکاری های بیشتر حداقل 1000 درصد از انتشارات کربن خود را جبران کند.


موسس کمپانی کاکتو عقیده دارد که در حال حاضر کربن خنثی بودن دیگر کافی نیست و همه باید تلاش کنند تا برای جلوگیری از اثرات بدتر بر روی شرایط آب و هوایی هر کاری انجام دهند تا کربن منفی شوند. برای این کار صنایع باید از فناوری های موجود و طرح های جبرانی بهره گیرند و با انجام تحقیقات بیشتر سرعت خود را در رسیدن به هدف کربن منفی شدن، بیشتر نمایند. تصمیات آن ها در این دهه تاثیرات طولانی مدتی بر سرنوشت بشر خواهد داشت. 


برند پایدار کاکتو توسط یک فعال اقلیمی تاسیس شده است که در زمینه فروش چرم ممتاز کاکتوس که ارگانیک، وگان، فاقد آلاینده های سمی و تا حدی زیست تجزیه پذیر می باشد، فعالیت می کند. علاوه بر آن استفاده از چرم کاکتوس ضایعاتی ندارد چون مواد اولیه ارگانیک باقیمانده که در فرایند پردازش مورد استفاده قرار نگرفته اند، صادر شده و به صنایع مواد غذایی فروخته می شوند.


کاکتوس ها در مکزیک جزو گیاهان رایج هستند و در جذب کربن عالی عمل می کنند. این گیاه دی اکسید کربن را از محیط می گیرد و آن را به صورت کربنات کلسیم در زیر خاک ذخیره می کند.

روش تهیه چرم از این گیاه احیاکننده است و از آن جایی که برگ های کاکتوس تا زمان رشد کامل از آن جدا نمی شوند، این گیاه هیچ وقت آسیب نمی بیند. زمان رشد مجدد برگ ها نیز بین 6 تا 8 ماه است. 


کاکتو اکسسوری های شیک، مدرن و کاربردی خود را در 190 کشور جهان به فروش می رساند، تمامی محصولات این کمپانی نیز توسط صنعتگران ایالت خالیسکو مکزیک به صورت دستی ساخته می شود.
  

 

چاپ این صفحه