چاپ این صفحه

سند سیاستی صنعت ماشین سازی و تجهیزات صنعتی تدوین شد

تعداد بازدید : 167
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۲/۱۳
معاون امور صنایع وزیر صمت گفت: سند سیاستی برای صنعت ماشین سازی و تجهیزات صنعتی تدوین شد.

مهدی صادقی نیارکی در نشست هم اندیشی با انجمن‌های تخصصی در مورد سند توسعه صنعت ماشین سازی و تجهیزات، با اشاره به ضرورت توجه به صنعت ساخت محور و تکمیل زنجیره ارزش کارخانه سازی، بیان کرد: سند سیاستی برای صنعت ماشین سازی و تجهیزات صنعتی تدوین شده که با حضور تشکل‌های تخصصی نهایی و به عنوان نقشه راه برای این صنعت راهبردی عملیاتی خواهد شد.

 

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از اکسپورتنا، معاون امور صنایع وزیر صمت افزود: نگاه جدیدی در فضای صنعتی کشور ایجاد شده و توجه به صنعت ماشین سازی و تجهیزات بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

 

صادقی نیارکی با اشاره به اهمیت این صنعت راهبردی در توسعه صنعتی کشور، افزایش خوداتکائی در صنعت ماشین سازی و تجهیزات را مورد تاکید قرارداد و گفت: برای توسعه صنعت ماشین سازی و تجهیزات سه محور کلیدی باید مورد پیگیری قرار گیرد. ابتدا تدوین نظامنامه و سند سیاستی است که امروز با حضور شما صاحبنظران مورد بررسی قرار گرفت و شاهد یک وفاق در این رویداد خواهیم بود.

 

وی محور دیگر را تدوین نقشه راه عنوان کرد و گفت: تشکل‌های تخصصی با همکاری واحدهای تولیدی باید نقشه راهی برای طراحی ماشین آلات وتجهیزات در صنایع مختلف طراحی کنند و مزیت‌ها و گلوگاه‌ها برای توسعه این صنعت را مورد بررسی قرار دهند و اینکه توسعه خوداتکائی در چه سطح از ماشین آلات صورت گیرد.

 

معاون امور صنایع وزیر صمت افزود: محور سوم تکمیل زنجیره ارزش کارخانه سازی است. تشکل‌های تخصصی با تشکیل کنسریوم و بهره مندی از نظرات مشاوران، متخصصان و سازندگان می‌توانند به یک وفاق برای توسعه این صنعت زیر ساختی برسند تا در آینده‌ای نزدیک شاهد توسعه صنعت ساخت محور در کشور باشیم.

چاپ این صفحه