چاپ این صفحه

رییس هیات‌مدیره شهرک‌های صنعتی استان تهران اعلام کرد: تامین ۹۵ درصد از بودجه شهرک‌های صنعتی با فروش زمین!

تعداد بازدید : 212
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۴/۲۸
رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: ۹۵ درصد از بودجه مورد نیاز برای فعالیت و توسعه شهرک‌های صنعتی از طریق فروش زمین تامین می‌شود.

صابر پرنیان درباره تامین نقدینگی مورد نیاز شهرک‌های صنعتی و راهکار‌های حل کمبود بودجه در این حوزه، اظهار کرد: حدود ۹ سال قبل بود که بنا شد تا طی مصوبه‌ای ۳۰ درصد از ارزش‌افزوده حاصل از فروش اقلامی مثل سیگار، گاز، بنزین و مواردی از این قبیل به توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی و بهبود فضای تولید در این شهرک‌ها اختصاص پیدا کند.


به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از باشگاه خبرنگاران،  پرنیان ادامه داد: همان طور به مرور پرورش پیدا کرد و به قانون دیگری و طرح دیگری تبدیل شد. بنا شد تا یک درصد مالیات بر ارزش‌افزوده حاصل تولید به شهرک‌های صنعتی اختصاص پیدا کند، اما این طرح هم اجرایی نشد و به نتیجه نرسید. ارائه درصدی از مالیات بر ارزش‌افزوده به شهرک‌های صنعتی آخرین طرح مطرح شده بود که متاسفانه هنوز ابلاغ نشده و بودجه‌ای به دست شهرک‌های صنعتی کشور نمی‌رسد.


رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران تصریح کرد: این طرح باید سریع‌تر ابلاغ و اجرا شود؛ شاید باید سراغ مجری طرح یعنی وزارت اقتصاد و دارایی بروید. تا به امروز هیچ پرداختی به شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران انجام نشده و بودجه در نظر گرفته شده برای این بخش بسیار ناچیز است. پیشنهاد شده بود یک درصد از ارزش‌افزوده به این بخش اختصاص پیدا کند، اما متاسفانه خبری از ابلاغ این طرح نیست.


او درباره شیوه تامین بودجه توسط این سازمان بیان کرد: امروز بیش از ۹۵ درصد از بودجه مورد نیاز برای فعالیت و توسعه شهرک‌های صنعتی از جمله توسعه زیر ساخت‌ها از طریق فروش زمین تامین می‌شود و بودجه ناچیزی به این حوزه اختصاص پیدا می‌کند.


وی با اشاره به تشدید مشکلات قطعی برق گفت: در هر هفته با حدود دو بار قطع برق مواجه می‌شویم که گاهی بیش از چهار تا پنج ساعت طول می‌کشد و می‌تواند آسیب زیادی را به بخش صنعت وارد کند. همچنین چاه‌های آب شهرک‌های صنعتی با برق کار می‌کنند و این مشکل شهرک‌ها را با اختلال در تامین آب مواجه کرده است. قطع برق تاثیر زیادی بر حجم تولید داشته است.

چاپ این صفحه