چاپ این صفحه

صادرات 85 درصدی فرش تولید شده کشور از گمرکات استان تهران

تعداد بازدید : 173
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۶/۷
رئیس سازمان صمت استان تهران گفت: وجود واحدهای تکمیل و مرمت فرش و کارخانجات قالی‌شویی،پشم شویی و رنگرزی بهمراه پتانسیل های تجاری دربازار بزرگ فرش تهران و مرکزیت درمعاملات زنجیره تامین فرش دستباف ازمزیت های استان تهران می باشد.

 یداله صادقی گفت: صادرات 85 درصد فرش تولید شده کشور از گمرکات استان صورت می پذیرد و این درحالی است که بیش از 45 هزار بافنده درسطح استان اشتغال مستقیم دارند.


به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از  شاتا، رئیس سازمان صمت استان تهران تصریح کرد: تعداد 194 جواز کارگاهی تولید و طراحی و مرمت فرش دستباف و 1791 گواهی نامه دوره آموزشی، تعداد 105 پروانه قالیشویی،15پروانه چله دوانی ودارکشی و1838 پروانه دررسته های فرش دستباف صادر شده است.


صادقی با اشاره به فعالیت رسته های فرش درقالب اتحادیه ها وتعاونی ها تاکید کرد: دراستان تعداد 154تعاونی بالغ بر 14770 نفرتحت پوشش خود داشته که ضمن تامین نیازهای شغلی ازحقوق قانونی این صنف نیز درمراجع مختلف دفاع می نمایند.


وی افزود: درسال 1399 بالغ بر 157 هزارو600 متر مربع انواع فرش درتهران و شهرستان های استان اعم از ورامین، فیروزکوه ، ری و اسلامشهر، ملارد و بهارستان تولیدشده است.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران به مشکلات این حوزه اشاره کرد و گفت : کمبود مواد اولیه و سرمایه ثابت و درگردش با نرخ مناسب و نبود فرهنگ مصرف فرش دستباف در مقایسه با فرش ماشینی و لزوم تبلغ فرشهای دستباف با قیمت مناسب توسط رسانه ها و محدودیت شدید بودجه ای برای بیمه قالیافان از مشکلات عمده این هنر- صنعت می باشد.

چاپ این صفحه