چاپ این صفحه

رشد صدور مجوزهای تاسیس بنگاه‌‌‌های صنعتی

تعداد بازدید : 159
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۶/۱۴
آمارهای رسمی حاکی است که در ۴ ماه امسال، صدور جواز تاسیس بنگاه صنعتی ۱/ ۱۲درصد و صدور پروانه بهره‌‌‌برداری ایجادی و توسعه‌‌‌ای بنگاه صنعتی ۳/ ۱۳درصد رشد کرده است.

آمارهای منتشر شده از وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که در چهارماه نخست امسال برای ۲۱۶۹ بنگاه پروانه بهره‌‌‌برداری صادر شده و زمینه اشتغال بیش از ۵۴ هزار و ۲۴۵ نفر فراهم شده است.

بر اساس این آمار در چهارماهه امسال برای ۱۱ هزار و ۲۰۱ بنگاه جواز تاسیس و برای ۲۱۶۹ بنگاه پروانه بهره‌‌‌برداری ایجادی و توسعه‌‌‌ای صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱/ ۱۲ و ۳/ ۱۳درصد افزایش داشته است.


 به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از ایسنا،  سرمایه پیش‌بینی شده در این مدت برای جوازهای تاسیس معادل ۳۲۴ هزار و ۵۶۱ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۸/ ۱۷۰درصد افزایش داشته است. میزان سرمایه پروانه‌‌‌های بهره‌‌‌برداری صادر شده در چهارماه امسال نیز ۸۵ هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸/ ۱۷۴درصد افزایش داشته است. 

همچنین بر اساس این آمار پیش‌بینی شده با اجرای پروژه‌‌‌هایی که جواز تاسیس آنها در چهارماه امسال صادر شده برای بیش از ۲۹۹ هزار نفر شغل ایجاد شود که نسبت به این رقم در مدت مشابه پارسال با افزایش ۴/ ۲۳درصدی مواجه بوده است. پروانه‌‌‌های بهره‌‌‌برداری صادر شده در این مدت نیز زمینه اشتغال ۵۴ هزار و ۲۴۵ نفر را فراهم کرده که نسبت به چهارماهه پارسال حدود ۸/ ۴۵درصد افزایش داشته است.

در چهارماه نخست امسال ۱۸۲ هزار و ۷۴۸ پروانه صنفی صادر شده که نسبت به تعداد صدور این پروانه در مدت مشابه سال قبل ۶درصد افزایش داشته است.  اصناف با شیوع ویروس کرونا خسارت زیادی دیدند.

تعداد صدور پروانه‌‌‌های صنفی همواره در سال گذشته افزایشی بود و سال گذشته عضو هیات‌رئیسه اتاق اصناف ایران گفته بود که افزایش واحدهای صنفی به معنای رونق در اصناف نیست و به‌‌‌طورکلی سرریز جامعه بیکار از بخش دانشگاه و ادارات و سازمان‌های دولتی به اصناف را شمشیر دو لبه توصیف کرده بود.

صدور نماد اعتماد الکترونیک نیز در چهارماهه سال ۱۴۰۰ با رشد ۹/ ۴درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۰ هزار و ۴۸۶ مورد رسیده است.

 

چاپ این صفحه