چاپ این صفحه

کنترل بوی منسوجات به شیوه ای طبیعی با استفاده از پنبه

تعداد بازدید : 226
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۶/۱۵
لباس های ورزشی دیگر تنها در هنگام انجام فعالیت های ورزشی مورد استفاده قرار نمی گیرند اما صرف نظر از نوع فعالیت، موضوعی که برای مصرف کنندگان اهمیت دارد بو نگرفتن این لباس هاست.

 ضدبو بودن و شستشوی لباس ها به نحوی که بعد از شستشو دوباره بو نگیرند از اهمیت زیادی برخوردار است. پنبه با استفاده از خواص طبیعی خود می تواند به ضد بو بودن لباس ها و شاداب ماندن افرادی که لباس را بر تن می کنند، کمک کند.

 

علم بو

لباسی که در هنگام انجام فعالیت های ورزشی بر تن می کنیم و با پوست بدن در تماس است در هنگام عرق کردن یک منطقه کوچک مرطوب را به وجود می آورد که به رشد و گسترش باکتری ها کمک می کند.

 

 

نیروهای اصطکاکی که در اثر حرکت پوست بر روی پارچه ایجاد می شود، به انتقال عرق و باکتری کمک می کنند و باعث می شوند پارچه مستعد جذب ترکیبات بو شود.

 

 

 

گسترش اسید کربوکسیلیک همان عامل ایجاد بو است. بر اساس مطالعه ای که توسط دانشگاه آلبرتا انجام شده، پلی استر در مقایسه با پنبه اسید کربوکسیلیک بیشتری را تولید و در خود نگه می دارد که منجر به ایجاد بوهای قوی تری قبل و بعد از شستشو می شود.

 

دایره آبی: پس از شستشوی پارچه، بوی پارچه پلی استری 62 درصد شدیدتر از پارچه پنبه ای است.

دایره سبز: پس از انجام فعالیت های ورزشی، بوی پارچه پلی استری 93 درصد شدیدتر از پارچه پنبه ای است.

 

 

موارد مهم برای مصرف کنندگان

بیش تر از 8 مصرف کننده از هر ده مصرف کننده از این که لباس ورزشی شان بوی بدی بدهد، اذیت می شوند. تحقیق در مورد نظرات مشتریان از سوی سازمان Cotton Incorporated نشان می دهد که شکایت مشتریان از لباس های ورزشی تهیه شده از الیاف مصنوعی احتمالا بیشتر از شکایت آن ها از لباس های پنبه ای است.

 

 

دایره اول: 65 درصد مصرف کنندگان تصمیم گیری برای خرید لباس های ورزشی خود را بر اساس شستشو و بوی آن ها انجام می دهند.

دایره دوم: 92 درصد مصرف کنندگان گفتند که لباس های ورزشی را برای مقاصد دیگری غیر از ورزش کردن می پوشند.

دایره سوم: 66 درصد مصرف کنندگان گفتند که تمایل دارند بعد از ورزش کردن نیز لباس های ورزشی خود را بر تن داشته باشند اما به دلیل بوی بد آن ها نمی توانند در ساعات باقیمانده از روز هم آن ها را بپوشند.

 

نظر مشتری در مورد تاپ ورزشی زنانه نایلون/پلی استر و دادن 2 ستاره از 5 ستاره به این تاپ:

"تن‌خور این تاپ رو دوست دارم اما وقتی بعد عرق کردن اون رو می شورم بوی وحشتناکی می ده! سعی کردم اون رو با سرکه بشورم تا از بوی بدش خلاص شم اما به محض عرق کردن بوی بد و وحشتناکش دوباره برمی گرده. از این که بخوام بازم این تاپ رو توی باشگاه ورزشی بپوشم خیلی خجالت می کشم. می دونم اگه من بتونم بوش رو احساس کنم هرکی که اطرافمه هم می تونه اونو حس کنه."

 

راه حل

از فناوری های کنترل رطوبت پنبه برای حل مشکلات مربوط به بوی لباس کمک بگیرید. فناوری های TransDRY® و WICKING WINDOWS™ از عملکرد خوبی برای مدیریت رطوبت برخوردار هستند و به راحتی فرد و دفع بوی بد لباس کمک می کنند.

 

با سپاس فراوان از جناب آقای سعید حقیقی جهت ارسال متن انگلیسی این مقاله

 

چاپ این صفحه