چاپ این صفحه

افزایش دوام پنبه با فناوری جدید

تعداد بازدید : 272
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۶/۱۶
مصرف کنندگان معمولا پنبه را به کیفیت و دوام آن می شناسند. این موضوع جدیدی نیست. امروزه دوام پنبه نسبت به قبل حتی بیشتر هم شده و راحتی آن برای مدت زمان بیشتری باقی می ماند.

 پنبه می تواند سخت ترین چالش ها را تحمل کند. فناوری TOUGH COTTON™ باعث افزایش دوام و مقاومت در برابر سایش و چروک در طول زمان استفاده از لباس می شود. بنابراین اندکی سایش و فرسایش تاثیر چندانی بر روی لباس نخواهد گذاشت.

 

کیفیت

تقریبا نیمی از خانم ها عقیده دارند دو فاکتور کیفیت (49 درصد) و دوام (48 درصد) در خرید لباس از اهمیت زیادی برخوردار است و 52 درصد آقایان نیز عقیده دارند این دو عامل بسیار مهم است.

 

دوام

اهمیت کیفیت و دوام در خرید لباس های بچه گانه بیشتر می شود. بیش از 80 درصد والدین در هنگام خرید لباس برای فرزندانشان توجه زیادی به این دو مورد نشان می دهند.

 

الیاف مستحکم

"کیفیت" می تواند برای افراد مختلف معانی متفاوتی داشته باشد. 58 درصد عقیده دارند که کیفیت خوب به معنای دوام و طول عمر زیاد محصول است، 23 درصد عقیده دارند که کیفیت خوب به معنای الیاف و مواد اولیه خوب و مستحکم است و 12 درصد کیفیت خوب را تولید خوب و مناسب محصول می دانند.

 

افزایش دوام

پارچه ها در اثر استفاده روزانه و شستشو می توانند دچار ساییدگی شوند که این باعث می شود الیاف پنبه به سطح پارچه بیایند و پارچه را سست و ضعیف و به اصطلاح رنگ و رورفته کنند. با استفاده از فناوری تاف کاتن دیگر نباید نگران عملکرد ضعیف پارچه بود. پارچه های عمل شده با این فناوری دارای مقاومت سایشی، استحکام و ثبات رنگی و در مجموع دوام بیشتری هستند. فناوری فوق برای استفاده بر روی پارچه های تاری پودی و کشباف کاربرد دارد.

 

مقاومت سایشی پارچه های تاف کاتن تا 4 برابر بیشتر از پارچه های پنبه ای کشباف عمل نشده است.

 

مقاومت سایشی پارچه های تاف کاتن تا 8 برابر بیشتر از پارچه های پنبه ای تاری پودی عمل نشده است.

 

 

 

 

چگونگی عملکرد فناوری تاف کاتن

فناوری تاف کاتن با رزین و بدون رزین قابل به کارگیری بوده و از این لحاظ انعطاف پذیر است. این فناوری در غیاب رزین از ترکیبی از نرم کننده ها و عوامل ایجاد اتصال عرضی استفاده می کند تا استحکام، دوام و مقاومت سایشی ایده آل را در پارچه ایجاد کند و در ضمن زیردست و دوخت پذیری پارچه را بهبود ببخشد.

 

در فناوری تاف کاتن با استفاده از ترکیبی منحصر به فرد از رزین ها و کاتالیزورها اتصال های انعطاف پذیری بر روی پنبه تشکیل می شود که استحکام پارچه را بهبود بخشیده و از پارگی آن جلوگیری می کند.

 

هر دوی این روش ها را می توان بر روی پارچه یا لباس به کار گرفت ضمن این که با سایر روش های تکمیلی مانند فناوری دفع آب STORM COTTOn™ سازگاری دارند تا بهترین عملکرد ممکن را در لباس های پنبه ای ایجادکنند.

 

فناوری تاف کاتن در طول عمر استفاده از پارچه های تاری پودی از آن ها محافظت می کند بدون آن که کیفیت پارچه تغییر چندانی بکند.

 

تست سایش اشتول فلکس برای منسوجات تاری پودی

 

 

تست بازی

فناوری تاف کاتن استحکام و دوام پارچه های کشباف بچه گانه را افزایش می دهد و مانع از آسیب دیدن لباس در هنگام بازی کودکان می شود.

 

تست سایش مارتیندل برای منسوجات کشباف

 

 

 

 

فناوری تاف کاتن علاوه بر دوام و مقاومت سایشی، پارچه های تاری پودی را در برابر چروک پذیری نیز مقاوم می کند. بر خلاف فناوری های موجود در این زمینه که باعث تضعیف و شکنندگی پارچه می شد، تاف کاتن با داشتن انعطاف پذیری زیاد بیشترین میزان راحتی را فراهم می کند بدون آن که خدشه ای در استحکام پارچه ایجاد شود. این فناوری طول عمر پارچه را افزایش داده و باعث می شود همیشه پوششی مرتب و بدون چروک داشته باشید.

 

26 درصد بهبود در استحکام در برابر پارگی در مقایسه با تکمیل های استاندارد ضدچروک

 

 

 

با سپاس فراوان از جناب آقای سعید حقیقی جهت ارسال متن انگلیسی این مقاله

چاپ این صفحه