چاپ این صفحه

تولید داخلی پارچه رومبلی، جوابگوی نیاز کشور نیست

تعداد بازدید : 289
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۶/۲۰
رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اعلام کرد اگر در کشور به میزان کافی پارچه‌های رومبلی تولید می‌شد نظر کمیسیون این بود که نیاز کشور باید از تولید داخل تامین شود اما نیاز کشور بیشتر از تولید داخل نیست.

 حسن شجاعی در خصوص جزئیات پیگیری پرونده واردات پارچه رومبلی که به کمیسیون اصل ۹۰ ارجاع شده، اظهار کرد: تحقیقات در مورد پارچه‌های رو مبلی در سطح کشور نشان می‌دهد نیاز صنعت مبلمان کشور به پارچه‌های رومبلی حدودا بیش از ۱۰۰میلیون مترمربع در سال است و در همین شرایط پارچه تولیدی در داخل کشور کفاف مقدار مورد نیاز صنعت مبل را نمی‌دهد و نیازمند واردات هستیم.

وی ادامه داد: پارچه رومبلی یک کالای واسطه‌ای است و نه مصرفی و از همین منظر صنعت مبلمان کشور وابسته به تامین پارچه است اما در حال حاضر برای تامین این نیاز از خارج از کشور مشکلاتی به وجود آمده است.


به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از خبرگزاری مهر، رییس کمیسیون اصل ۹۰ در رابطه با مشکلات ایجاد شده ناشی از عدم ترخیص این پارچه‌ها گفت: ترخیص نشدن پارچه از گمرک موجب شده که قیمت پارچه‌ها به شدت افزایش پیدا کند. این کمبود پارچه و افزایش قیمت‌ها، تولیدکنندگان صنعت مبلمان در کشور را با مشکل مواجه کرده است. همچنین در قیمت نهایی مبل تاثیر چشمگیری داشته و منجر شده مبل تولیدی گران‌تر به دست مردم برسد.

وی تاکید کرد: سیاست جمهوری اسلامی قطعا حمایت از تولید داخلی است اما این کار باید هوشمندانه صورت بگیرد. در حال حاضر هم اگر در کشور به میزان کافی پارچه‌های رومبلی تولید می‌شد نظر کمیسیون اصل ۹۰ این بود که نیاز کشور و صنعت مبلمان باید از همین پارچه‌های رومبلی تولید داخل تامین شود اما در حال حاضر نیاز کشور به پارچه بیشتر از تولید داخل است.

شجاعی افزود: وقتی تولید به اندازه نیاز کشور نیست باید از تولیدکنندگان داخلی برای اینکه توسعه یابد حمایت شود تا ظرفیت تولید پارچه رومبلی افزایش پیدا کند. اما تا زمان رسیدن ظرفیت تولید به سطح نیاز کشور، نیازمند واردات پارچه‌های رومبلی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: با توجه کمبود پارچه رومبلی در کشور و برای حمایت از فعالان صنعت مبل و مردم، واردات پارچه رومبلی تا توسعه تولید داخل باید صورت گیرد. زیرا تا زمان افزایش ظرفیت تولید پارچه در داخل کشور، این واردات کمک خواهند کرد قیمت پارچه‌های رومبلی و در نهایت قیمت نهایی مبلمان کمتر شود.

چاپ این صفحه