چاپ این صفحه

فناوری کشسانی طبیعی چست؟

تعداد بازدید : 343
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۶/۲۰
فناوری کشسانی طبیعی یک فناوری مکانیکی است که برای پارچه های تاری پودی صددرصد پنبه ای طراحی شده است.

در این فناوری بدون استفاده از الیاف اسپاندکس خاصیت کشسانی در پارچه ایجاد می شود که در کنار نرمی پنبه راحتی بی نظیری را نیز با خود به همراه می آورد. پارچه هایی که در تولید آن ها از این فناوری استفاده شده با حرکات بدن شما هماهنگ هستند و دارای تنفس پذیری و راحتی بی نظیری می باشند.

 

نگهداری آسان

با استفاده از فناوری کش آمدن طبیعی مراقبت و نگهداری از پارچه ها آسان می شود که در شلوغی زندگی های امروزی این موضوع از اهمیت زیادی برای مصرف کنندگان برخوردار است. پارچه های مجهز به این فناوری بر خلاف پارچه های کشسان متداول خاصیت کشسانی خود را حتی پس از قرار گرفتن در خشک کن یا اتوکشی از دست نمی دهند.

این پارچه ها حتی پس از قرارگیری در معرض کلر موجود در آب لوله کشی همچنان سفید باقی می مانند که باعث حفظ ظاهر لباس و نو ماندن آن می شود. از آن جایی که پنبه یک لیف طبیعی است مشکلات مربوط به چسبیدن لباس به بدن فرد یا به لباس دیگر در اثر الکتریسیته ساکن در این لباس ها وجود ندارد.

 

مزایای فنی

 

در فرایند تولید پارچه های مجهز به فناوری کشسانی طبیعی چند مرحله حذف شده است مانند کور اسپینینگ و هیت ستینگ. فرایند هیت ستینگ یا تثبیت حرارتی اگر در زمان و دمای مناسب انجام نشود می تواند منجر به از بین رفتن خاصیت کشسانی پارچه و زرد شدن اسپاندکس شود. به کارگیری این فناوری تنها بر روی پنبه صد در صد می تواند خاصیت کشسانی پایدار و بادوام بدون استفاده از نخ های الاستومری ایجاد کند.

 

با سپاس فراوان از جناب آقای سعید حقیقی جهت ارسال متن انگلیسی این مقاله

 
چاپ این صفحه