چاپ این صفحه

خدمات مالیاتی در پنجره واحد متمرکز می‌شود

تعداد بازدید : 218
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۸/۲۲
رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: انجام خدمات مختلف مالیاتی در قالب یک پنجره واحد از طریق سامانه مودیان تا پایان سال بصورت الکترونیکی و متمرکز عملیاتی می‌شود.

 داود منظور با بیان اینکه بخش‌هایی از این سامانه عملیاتی شده است گفت: در این پنجره واحد مودیان می‌توانند اظهارنامه‌های خود را برای پایه‌های مختلف مالیاتی از جمله مالیات بر نقل و انتقال ملک یا مالیات بر ارث و دیگر مالیات‌ها در سامانه ثبت کنند.

 

 

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از اکسپورتنا، منظور گفت: همچنین مراحل رسیدگی دادرسی و پرداخت نیز در سامانه انجام خواهد شدو تکمیل این سامانه با اولویت تا پایان سال انجام خواهد شد.

 

وی افزود: در حال حاضر در اجرای سامانه مالیاتی با لختی‌ها و سرعت پایین مواجه هستیم که باعث کندی ورود اطلاعات می‌شود.

 

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: در تلاش هستیم به سرعت اشکالات سامانه مالیاتی برطرف شود.

وی در ارتباط با سامانه پایانه‌های فروشگاهی گفت: برای اجرای گسترده قانون مربوطه حدود ۶۰ درصد فرایند‌ها انجام شده است و بنا داریم با همکاری مجلس به صورت مرحله‌ای این سامانه را فعال کنیم.

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: هم اکنون آمادگی کامل داریم که فراخوان را برای ثبت نام و عضویت مودیان در این سامانه انجام دهیم و البته این کار را برای فعالان اقتصادی با تراکنش‌های بالای ۱۰۰ میلیارد تومان در سال آغاز می‌کنیم.

منظور افزود: برای سایر مودیان نیز برنامه داریم تا پایان سال فراخوان کامل را انجام دهیم و سامانه بطور کامل راه اندازی شود و ما برای اجرای این قانون آمادگی کامل داریم.

چاپ این صفحه