چاپ این صفحه

رئیس هیئت مدیره انجمن نساجی البرز: رفع مشکل ممنوعیت ترخیص مواد اولیه صنایع نساجی از گمرک‌ البرز

تعداد بازدید : 230
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۹/۱
رییس هیئت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی ، پوشاک و چرم البرز ، از رفع مشکل حاد ممنوعیت ترخیص پارچه و مواد اولیه این صنایع از گمرک منطقه ویژه اقتصادی پیام استان خبر داد.

یدالله مالمیر ، رفع این مشکل را حاصل مصوبه اخیر و رایزنی شورای گفتگوی دولت‌ و بخش خصوصی البرز ، پیگیری های مستمر انجمن‌ نساجی استان و کسب موافقت معاون گمرک جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

 

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از دبیرخانه انجمن نساجی البرز، وی این اقدام شایسته  را نشانه تلاش موثر  مدیران اجرایی در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری در بحث مانع زدایی و پشتیبانی از تولید و تولید کننده دانست.

وی  بروز مشکل ممنوعیت ترخیص کالای اشاره شده در گمرکات البرز  را ناشی از صدور  بخشنامه سراسری مورخ  ۳ آبان ماه سال جاری گمرک جمهوری اسلامی  ذکر نمود و از اینکه اجرای این بخشنامه مشمول استان البرز نشد ابراز خرسندی کرد.
 
رییس انجمن صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز گفت:  خوشبختانه‌ این چالش که با اعتراض به حق تولید کنندگان همراه شده بود با همت و تلاش مسوولان در مدت کمتر از سه هفته برطرف شد.

مالمیر گفت: درصورت عدم رفع این چالش،  تولید کنندگان مجبور بودند برای ترخیص کالاهای خود  ضمن مراجعه‌ به خارج از استان ، دوری مسافت ، بروکراسی‌های متعدد اداری،  اتلاف زمان و سرگردانی را تحمل کنند.

وی از استاندار سابق ، اعضای شوراي گفتگوی دولت و بخش خصوصی البرز و معاون فنی گمرک جمهوری اسلامی ایران و رییس گمرک استان  جهت همکاری در رفع این مشکل حاد فعالان صنایع  نساجی، پوشاک و چرم استان قدر دانی به عمل آورد.

گفتنی است در استان البرز حدود  ۲۰۰ واحد نساجی، پوشاک و چرم  به فعالیت می‌پردازند.

چاپ این صفحه