چاپ این صفحه

برگزاری نشست‌های پنبه در ترکیه و افزایش فروش پنبه آمریکا

تعداد بازدید : 265
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
پس از برگزاری روز پنبه در ترکیه در 28 اکتبر که نخستین رویداد حضوری در کشور از زمان آغاز همه گیری کووید19 بود، انتظار می رود کارخانجات نساجی ترکیه در سال 2022 حدود 700000 عدل پنبه آمریکایی مازاد و محصولات پنبه ای خریداری کنند.

به گزارش سرویس اطلاع‌رسانی نساجی امروز،  در روز پنبه نمایندگانی از انجمن ACSA، سازمان تجاری AMCOT، تولیدکنندگان پنبه آمریکا و سوپیما با بیش از 100 نماینده از کارخانجات نساجی ترکیه دیدار کردند. هیات اجرایی COTTON USA از تاریخ 23 تا 29 اکتبر در ترکیه حضور داشت.

 

شورای بین المللی پنبه(CCI) میزبان این هیات اجرایی در ترکیه بود چون همان طور که می دانیم آمریکا در زمینه صنعت نساجی و پنبه در جهان از اهمیت زیادی برخوردار است. ترکیه در سال 21/20 چهارمین واردکننده بزرگ پنبه بوده و انتظار می رود واردات پنبه خود را در آینده افزایش دهد. به گزارش سرویس اطلاع‌رسانی نساجی امروز، این فرصتی برای صادرکنندگان پنبه آمریکا به شمار می آید به ویژه این که دولت ترکیه در آوریل سال 2021 عوارض آنتی دامپینگ بر روی پنبه آمریکایی را برداشت و خرید پنبه باکیفیت آمریکایی را برای کارخانجات نساجی داخلی تسهیل کرد.

 

در این سفر افراد پیشرو در صنعت پنبه آمریکا؛ تامی هایدن(LDC)، استیو ویلیامز(Jess Smith & Sons Cotton Co.)، دونالد رابینسون(Carolinas Cotton Growers Cooperative)، مارشال هاردویک(Hardwick Planting Co.) و مارک لوکوویتز(Supima) در طول بازدید از استانبول، غازیان‌تپ و آدانا با همتایان خود در صنعت نساجی ترکیه دیدار کردند. این گروه همچنین دیدارهایی را با انجمن صادرات نساجی و مواد اولیه خام استانبول، انجمن تولید کنندگان و پوشاک ترکیه و صاحبان کارخانجات نساجی بانفوذ داشتند تا در مورد مزایای پنبه آمریکا بحث و گفتگو کنند.

 

نشست های فوق همچنین این فرصت را به اعضای هیات آمریکایی داد تا از نزدیک و به طور مستقیم با مشتریان خود صحبت کنند و با موانع و مشکلاتی که آن ها در استفاده از پنبه آمریکا در محصول خود روبرو هستند آشنا شوند و از ترندهای بازار در ترکیه بیشتر بدانند چون احتمالا در آینده بر صادرات پنبه از آمریکا به این کشور تاثیرگذار خواهد بود.

 

این گروه در روز آخر از سفر خود روز پنبه را در شهر آدانا جشن گرفتند. نمایندگان کارخانجات نساجی و همچنین نمایندگان صادرکنندگان آمریکایی نیز به این گروه ملحق شدند تا بیشتر در مورد صنعت پنبه آمریکا و شورای بین‌المللی پنبه اطلاعات کسب کنند.

 

بر اساس مطالعه ای که پس از رویدار روز پنبه انجام شد، 84 درصد شرکت کنندگان از این رویداد بسیار رضایت داشتند و 80 درصد آن ها نیز به احتمال خیلی زیاد شرکت در آن را برای سال آینده به همکاران خود پیشنهاد می‌دهند. پیش بینی می شود 93 درصد از کارخانجات نساجی حاضر در این رویداد در سال آینده محصولات پنبه ای یا پنبه آمریکایی مازاد خریداری کنند.

 

با سپاس فراوان از آقای سعید حقیقی جهت ارسال متن انگلیسی این گزارش

چاپ این صفحه