چاپ این صفحه

دریافت مالیات از کارتخوان‌ها بر اساس تراکنش بانکی

تعداد بازدید : 209
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
رییس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی با اشاره به بلاتکلیفی مالیاتی پنج میلیون دستگاه کارتخوان افزود: دریافت مالیات از کارتخوان‌ها بر اساس تراکنش است نه تعداد کارتخوان‌.

محمد برزگری همچنین از تعدد دستگاه‌های کارتخوان خبر داد و گفت: فعالان اقتصادی با داشتن پرونده در سازمان مالیاتی مشخص هستند و هر دستگاه کارتخوان یا پرداخت‌های اینترنتی رصد می‌شود و تراکنش‌ها مشخص‌کننده میزان مالیات خواهند بود.

 

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از جهان صنعت، وی افزود: کلیه فعالان اقتصادی که تاکنون در درگاه سازمان مالیاتی ثبت‌نام نکرده تا پایان دی ماه فرصت خواهند داشت تا از جرایم و دیگر اقدامات قانونی که برای جلوگیری از فرار مالیاتی است تفکیک شوند و افرادی که دستگاه کارتخوان آنها کار نکند قطع خواهد شد. در حال حاضر برای اینکه یک دستگاه کارتخوان به فردی تعلق گیرد، باید فرد متقاضی پرونده‌ مالیاتی و مجوز فعالیت اتاق‌های اصناف را داشته باشد.


برزگری با بیان اینکه به لحاظ گردش مالی ۷۵ درصد شبکه پرداخت از نظر مبلغی پرونده مالیاتی دارند، تصریح کرد: شش میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه کارتخوان بانکی وجود دارد که برای آنها پرونده مالیاتی تشکیل شده است.


رییس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی گفت: تمام اشخاص دارای ابزار پرداخت‌های بانکی می‌توانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir فهرست تمامی دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی خود را مشاهده کرده و نسبت به الصاق آنها به پرونده‌های مالیاتی قبلی و یا تشکیل پرونده مالیاتی جدید اقدام کنند.


وی بیان کرد: طبق اطلاعات بانک مرکزی، در مجموع ۱۳ میلیون دستگاه‌ کارتخوان بانکی و یا درگاه‌ پرداخت الکترونیکی در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود چهار میلیون دستگاه تعیین‌تکلیف شده و پنج میلیون کارتخوان همچنان بلاتکلیف هستند که امکان ثبت‌نام مودیان از طریق درگاه سازمان امور مالیاتی فراهم شده است.

چاپ این صفحه