چاپ این صفحه

ارائه گزارش عملکرد بودجه ۱۴۰۰ زودتر از موعد قانونی

تعداد بازدید : 181
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۵/۴
خزانه‌دار کل کشور اعلام کرد: پایگاه داده صورت‌حساب عملکرد بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور بالغ بر دو ماه زودتر از موعد قانونی مقرر تهیه و به دیوان محاسبات کشور جهت تهیه گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور ارائه شد.

سید رحمت‌الله اکرمی، خزانه‌دار کل کشور، از ارائه صورتحساب عملکرد سال ۱۴۰۰ بودجه کل کشور زودتر از موعد قانونی مقرر به دیوان محاسبات کشور به منظور تهیه گزارش تفریغ بودجه سالانه خبر داد. او توضیح داد: صورت‌حساب عملکرد بودجه سالانه کل کشور یکی از مهم‌ترین گزارش‌های مالی است که هم در راستای ایفای مسوولیت پاسخگویی دولت در قبال مصرف منابع نقش مهم و موثری دارد و هم اقلام اطلاعاتی مندرج در آن یک پایگاه داده مناسب برای تصمیم‌گیری‌های مالی ازجمله تدوین بودجه سال‌های آتی بوده و در تحلیل‌های اقتصادی و آماری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از ایرنا، اکرمی تاکید کرد: صورت‌حساب عملکرد بودجه سالانه کل کشور تنها صورت‌حسابی در کشور است که عملکرد بودجه دستگاه‌های اجرایی را به تفکیک ریزهزینه‌های مندرج در موافقت‌نامه‌های متبادله دستگاه‌های اجرایی و سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه می‌کند.

او افزود: این صورت‌حساب از تجمیع اطلاعات عملکرد بودجه هر یک از دستگاه‌های اجرایی که به نحوی از انحا بودجه سالانه کل کشور استفاده می‌کنند تهیه می‌شود؛ این اطلاعات پس از انجام بررسی‌های لازم، در خصوص صورت‌حساب‌ها و صورت‌های مالی وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی، موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی، شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت، استخراج و عناوین و طبقه‌بندی‌های اقلام قانون بودجه سالانه کل کشور در صورت‌حساب عملکرد بودجه سال مربوط منظور می‌شود، از این رو ویژگی کیفی اقلام مندرج در صورت‌حساب یادشده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

چاپ این صفحه