چاپ این صفحه

تولید نخستین نخ نایلون-6 گیاهی توسط شرکت های جنوماتیکا و آکوافیل

تعداد بازدید : 174
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۵/۹
کمپانی آمریکایی جنوماتیکا واقع در سن دیه گو و کمپانی ایتالیایی آکوافیل واقع در آرکو، ایتالیا با همکاری یکدیگر نخستین فرایند تولید نایلون-6 گیاهی را در مقیاس نمایشی کامل کرده اند.

به گزارش سرویس اطلاع‌رسانی نساجی امروز، این دو شرکت نخستین محموله از واحدهای سازنده پلیمر نایلون 6 یعنی کاپرولاکتوم را تولید و آن را به نایلون 6 تبدیل کرده اند. در حال حاضر نیز از این پلیمر برای تولید موارد کاربردی نایلون نظیر نخ های نایلون به کار رفته در منسوجات و فرش و پلاستیک های مهندسی استفاده می کنند.

این تولیدات پیش از تجاری شدن به توسعه طراحی های نهایی کارخانجات در آینده کمک خواهد کرد. ماده اولیه تولید شده به تمامی شرکت های مطرح سرتاسر جهان و شرکای زنجیره ارزش آن ها فرستاده می شود. این شرکت ها و شرکایشان آماده سرمایه گذاری و توسعه محصولات پایدار، تولید کالاهای ویترینی و ارزیابی واکنش مشتریان می باشند.

کریستوف شیلینگ، مدیر عامل جنوماتیکا می گوید کسب و کارهای جهانی اکنون بیش از هر زمانی دیگری تلاش می کنند تا از مواد اولیه پایدار در محصولات خود استفاده نمایند. در این شرایط ما قصد داریم زنجیره های تامین هدفمند، قابل ردیابی و شفاف ایجاد کنیم تا از این طریق محصولات پایدارتری که مورد تقاضای مشتریان است، تولید و به کسب و کارها برای تحقق اهداف زیست محیطی و اجتماعی شان کمک کنیم.

جولیو بوناتزی، مدیر عامل آکوافیل گفت که در حال حاضر دنیا نیازمند هرگونه استراتژی عملی است که به ایجاد زنجیره های تامین پایدار کمک می کند و تولید نایلون بر پایه مواد اولیه زیستی یک عامل مهم در راستای تحقق این هدف می باشد. نایلون گیاهی می تواند تکمیل کننده فرایند دی پلیمریزاسیون بی عیب و نقص کالاهای نایلونی در انتهای عمر مفید آن ها باشد.

سومین خط تولید مهم جنوماتیکا که در آستانه تجاری شدن قرار دارد، خط تولید نایلون-6 گیاهی است. این شرکت برای تسریع تجاری سازی مواد اولیه پایدار در سرتاسر جهان با پتانسیل کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا صد میلیون تن در سال های آتی، توافقنامه های بلند مدتی را با تعدادی از شرکت ها امضا کرده است. به گزارش سرویس اطلاع‌رسانی نساجی امروز از جمله این همکاری ها می توان به همکاری با کمپانی لولولمون بر روی مواد اولیه گیاهی، همکاری با کمپانی کاوسترو بر روی تولید هگزامتیلن دی آمین گیاهی مورد استفاده در پوشش های پایدار، همکاری با کمپانی آساهی کاسای و همکاری با کمپانی یونیلیور برای تجاری سازی و تولید در مقیاس انبوه مواد اولیه گیاهی برای استفاده در محصولات روزمره نظافتی و مراقبت شخصی اشاره کرد.

 

چاپ این صفحه