چاپ این صفحه

دبیر کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی استان اصفهان:اجباری شدن دوخت شناسه پوشاک

تعداد بازدید : 223
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۶/۱۳
دبیر کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: حجم بازار نساجی و پوشاک ایران در دنیا ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار است که نزدیک یک سوم بازار دنیا در اختیار کشور است.

سید آرش امامی امروز در نشست هم‌اندیشی که با حضور فعالان صنعت مد و پوشاک در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: حجم بازار نساجی و پوشاک ایران در دنیا ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار است که نزدیک یک سوم بازار دنیا در اختیار کشور است.

 

وی با اعتقاد بر اینکه پوشاک یک منظومه است و برای اعتلای آن باید تلاش کنیم، گفت: ۷۰ درصد نساجی کشور و شاید بیش از ۶۰ درصد پارچه های تخت بافت و ۶۰ درصد ریسندگی‌های کشور در استان اصفهان فعال هستند.

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از ایسنا، دبیر کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی استان اصفهان با اشاره به سهم ۱.۹ درصدی استان اصفهان در صنعت نساجی کشور، افزود: برای اعتلای صنعت پوشاک ابتدا زیرساخت های آن را مهیا کنیم که شهرک پوشاک یکی از زیرساخت‌هاست که شامل سالن‌های مد، پوشاک، دفاتر منطقه‌ای فروش است.

وی با بیان اینکه بازار پوشاک دنیا ۴۰۰ میلیارد دلار است که ۲۸ میلیارد دلار آن در اختیار ترکیه است، اظهار کرد: در شهرک پوشاک اصفهان دیگر تولید پوشاک به روش های قدیمی به صلاح نیست و اگر بخواهیم بازارهای دنیا را بگیریم باید به روش های مدرن تولید کنیم.

امامی تاکید کرد: امروز باید به روش مدرن و نو تولید پوشاک کنیم، بنابراین در شهرک پوشاک، تولید مدرن پوشاک خواهیم داشت.

وی در ادامه یکی دیگر از منظومه های صنعت پوشاک را برند پوشاک دانست و تصریح کرد: متاسفانه ما در ایران برند پوشاک نداریم و تنها تولیدکنندگان بزرگ پوشاک داریم.

دبیر کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی استان اصفهان افزود: اگرچه تفاوت بین تولیدکنندگان پوشاک در کشور داریم، اما روی برندسازی پوشاک اصلا کار نشده است، بنابراین ما امروز به دنبال ایجاد برند پوشاک در کشور هستیم.

وی تاکید کرد: نمی‌توانیم بازار منطقه پوشاک را دست بگیریم در حالیکه برندسازی نکرده ایم.

امامی با بیان اینکه یکی دیگر از سیاره‌های پوشاک کشور هویت است، توضیح داد: حدود ۹ هزار سال است که در این سرزمین پوشاک داریم که هویت هر کدام متفاوت بوده است و به نوعی هیچ تمدنی همچون ایران این هویت را ندارد.

وی اظهار کرد: لباس‌هایی که می‌پوشیم نشاندهنده هویت ملی ما است، اما امروز لباسی که می‌پوشیم هویت ایرانی را ندارد.

دبیر کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی استان اصفهان یکی دیگر از منظومه‌های صنعت پوشاک را کیفیت دانست و گفت: باعث تاسف است که تمام برچسبی که بر یقه لباس ها زده می شود، تقلبی است، البته برای جلوگیری از قاچاق دوخت شناسه پوشاک اجباری شده است.

وی گفت: کشورهای منطقه اجاره ورود و فروش لباس بدون شناسه نمی‌دهند، بنابراین ایران چگونه می‌تواند پوشاک خود را صادر کند.

امامی همچنین به نشان تضمین کیفیت محلی پوشاک اشاره کرد و افزود: از امروز هر تولید کننده‌ای که این نشان را دارد، اتحادیه پوشاک، این نشان را به آنها می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه ما در ایران استاندارد پوشاک را نداریم، گفت: سازمان استاندارد تمام توان خود را برای استانداردهای اجباری گذاشته، اما هنوز برای استانداردهای تشویقی هزینه نکرده است.

دبیر کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: حتی در سایز لباس نیز استاندارد پوشاک در کشور نداریم.

چاپ این صفحه