چاپ این صفحه

فناوری جدید ضدمیکروبی مخصوص پنبه

تعداد بازدید : 250
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۶/۱۹
کمپانی بین المللی میکروبن از فناوری جدید خود با نام DuraTech™ که یک فناوری ضدمیکروبی افزودنی می باشد، رونمایی کرده است. فناوری جدید به طور اختصاصی برای منسوجات پنبه ای طراحی شده است.

به گزارش سرویس اطلاع‌سانی نساجی امروز، به گفته شرکت فناوری دوراتک که فاقد فلزات سنگین است، تا 99/99 درصد به جلوگیری از رشد باکتری های عامل ایجاد بو کمک کرده و پس از 75 بار شستشوی خانگی نیز موثر می باشد که از استانداردهای صنعتی به مراتب بالاتر است.

مایکل رابی، رییس میکروبن می گوید: "این نوآوری فنی به طور خاص برای زیرلایه های پنبه ای طراحی شده و بدون آن که نیازی به استفاده از فلزات سنگین باشد، خواص ضدمیکروبی بی نظیر و بادوامی را در این منسوجات ایجاد می کند. فناوری جدید این فرصت را به برندهای برتر می دهد تا ضمن تمرکز بر پایداری در بخش های پوشاک، مهمانداری و منسوجات خانگی تجربه بهتری را برای مصرف کننده نهایی فراهم کنند."

فناوری دوراتک علاوه بر این که فاقد فلزات سنگین است، غیریونی، فاقد بایندر و کاملا قابل حل در آب نیز می باشد.

این ویژگی ها باعث می شود تا بتوان فناوری دوراتک را به آسانی و طی یک فرایند پد کردن معمولی بر روی پارچه های پنبه ای به کار گرفت که تاثیری هم بر ظاهر و زیردست محصول نهایی نخواهد داشت.

فناوری جدید بخشی از تعهد کمپانی میکروبن برای تمرکز بر راهکارهای پایدار است.

به گفته شرکت این فناوری برطرف کننده نیازهای برندها و تولیدکنندگان می باشد چون دوراتک در مقایسه با فناوری های مشابه از دوام و پایداری بیشتری برخوردار است و در فرمولاسیون آن نیز فلزات سنگین وجود ندارد.

دوراتک مانع از رشد باکتری های مضر که باعث ایجاد بوی نامطبوع و لکه بر روی محصول می شوند، می گردد و در نهایت از فرسوده شدن زودهنگام محصول جلوگیری می کند.

این فناوری برای برندها و تولیدکنندگان پارچه های پنبه ای در آمریکا و آسیا در دسترس خواهد بود.

به گفته شرکت فناوری جدید برای تولید محصولات پنبه ای ضدمیکروبی شامل ملحفه و حوله برای استفاده در صنایع منسوجات خانگی، مهمانداری و پوشاک بسیار مناسب است.

چاپ این صفحه