چاپ این صفحه

کوتاهی وزارت صمت در ابلاغ یک بخشنامه

تعداد بازدید : 229
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۶/۲۰
عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد که بخشنامه کاهش حقوق گمرکی از ۴ به ۲درصد علی رغم تصویب در کمیسیون، از سوی وزیر صمت ابلاغ نشده است.

 علیرضا شهبازی با اشاره به کاهش حقوق گمرکی از ۴ به ۲ درصد، گفت: مساله دیوان‌سالاری سامان نیافته و سیستم اداری این مانع را برطرف نکرده است. در سال‌های گذشته هم رهبری درباره تولید و اشتغال، سال‌ها را نامگذاری کردند ولی مسوولان و مدیران به رهنمون‌های ایشان توجه ندارند.

 

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از جهان صنعت، وی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی، تامین اجتماعی و… نتوانسته‌اند در راستای رفع موانع تولید اقدام کنند، ادامه داد: رهبری اشاره داشتند که توقع می‌رود مدیران خارج از بنرها یا سربرگ‌نامه‌های اداری وارد عمل شوند. هرچند کارهایی در سال‌های گذشته صورت گرفته ولی امروز اکثر واحدهای تولیدی با مراجعه به نماینده‌ها، گلایه دارند و متاسفانه مدیران وزارت صمت- که باید حامی تولید باشند- به وظایف عمل نمی‌کنند. شهبازی همچنین به برخی کارهای صورت گرفته در مجلس اشاره کرد و گفت: قوانین خوبی درباره تولید به تصویب رسیده است.


 عضو کمیسیون برنامه و بودجه با ابراز تاسف نسبت به اجرایی نشدن و عدم توجه بسیاری از ادارات و سازمان‌ها به بخشنامه‌های قانونی و لازم‌الاجرا گفت: مجلس در بعد نظارتی وارد عمل شده است.


شهبازی بار دیگر از وزارت صمت انتقاد کرد که بر اساس وظایف خود، بخشنامه‌ها را عملیاتی نمی‌کند و افزود: احتمالا بخشنامه کاهش حقوق گمرکی هم اجرایی شود.


در ادامه مصطفی تنها، سخنگوی انجمن تایرسازان با بیان اینکه در واردات مواد اولیه تغییری در سود بازرگانی صورت نگرفته است، گفت: همچنان ۵درصد سود گمرکی را می‌پردازیم و مسوولان فقط سخن گفته‌اند. تنها تاکید کرد که تایرسازان هر ساله جهش تولید را در دستور کار داشتند؛ مگر جاهایی که مقررات دست و پا گیر به آنها فشار آورده باشد.


وی افزود: عمده مسائل به قیمت‌های دستوری بازمی‌گردد ولی در بخش گمرک نیز حس و حال تولید اندک است. به عقیده وی، تنها تولید مقوله‌ای است که در لحظه صورت می‌گیرد و کارگران در ۲۴ ساعت اقدام به تولید می‌کنند ولی نمی‌توان این بافت زنده را معطل نگه داشت و متاسفانه حس زنده بودن تولید در سازمان‌ها و ادارات وجود ندارد.

چاپ این صفحه