چاپ این صفحه

مواد اولیه جدید برای پوشاک پایدار

تعداد بازدید : 330
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۶/۲۷
کمپانی نایک-غول لباس های ورزشی-در حال رونمایی از محصول جدید خود یعنی نایک فوروارد است.

به گزارش سرویس اطلاع‌رسانی نساجی امروز، کارمن زولمن، معاون بخش نوآوری در طراحی پوشاک کمپانی نایک می گوید: "نایک فوروارد حس متفاوتی دارد چون واقعا متفاوت است. این محصول یک محصول تاری پودی یا کشباف متداول نیست بلکه یک ماده اولیه کاملا جدید می باشد که تا حد زیادی ردپای کربن آن کاهش یافته است."

به گفته شرکت پنج سال تحقیق صرف توسعه این محصول شده است. در تولید نایک فوروارد به جای دنبال کردن یک چرخه خلق محصول چند مرحله ای-ریسندگی نخ، کشبافی، برش، دوخت و غیره-الیاف از طریق فرایند نیدل-پانچ مستقیما به منسوج تبدیل می شوند.

مراحل تولیدی کمتر به معنای صرف انرژی کمتر است که باعث کاهش 75 درصدی ردپای کربن این ماده اولیه نسل اول در مقایسه با پشم مصنوعی کشبافی متداول می شود.

ماده اولیه نایک فوروارد در مقایسه با پشم مصنوعی قدیمی دارای دانسیته کمتری است که نقش مهمی در کاهش 75 درصدی ردپای کربن آن دارد. علاوه بر آن محصول نهایی دارای 70 درصد وزنی محتوای بازیافتی می باشد.

شرکت می گوید اولین سری محصولات نایک فوروارد بدون استفاده از زیپ، آگلت(نوک فلزی بند) یا تزیینات اضافی تولید شده است که باعث می شود بازیافت لباس ساده تر باشد.

سینا هان، معاون بخش نوآوری های پایدار در کمپانی نایک می گوید: "ما به عنوان بخشی از تعهدات خود مبنی بر ارایه محصولات پایدارتر به ورزشکاران و تحقق اهداف علمی شرکت، ماده اولیه نوآورانه ای را عرضه کرده ایم که برای لایف استایل های متنوع و مقاصد مختلف قابل استفاده می باشد."

نایک فوروارد را می توان با استفاده از لایه های مختلفی تهیه کرد مانند ضایعات صنعتی و ضایعات پس از مصرف که کاملا قابل تنظیم برای نیازهای مختلف ورزشکاران می باشد.

آرون هیزر، معاون بخش بازاریابی جهانی پوشاک در کمپانی نایک می گوید: "ما عقیده داریم که پلتفورم جدید پتانسیل این را دارد تا طرز فکر ما در مورد مواد اولیه و پوشاک را از نو تنظیم کند. این بزرگ ترین نوآوری نایک از سی سال پیش و زمان تکنولوژی Dri-Fit می باشد و پتانسیل زیادی را دارد تا همان تحولی که فناوری های ایر و فلای نیت در کفش های نایک ایجاد کردند، در صنعت پوشاک ایجاد کند."

نایک می گوید نایک فوروارد برای نخستین بار به شکل یک هودی خاکستری ارایه می شود و در تاریخ 15 سپتامبر نیز عرضه جهانی آن آغاز خواهد شد.

چاپ این صفحه