چاپ این صفحه

رشد چشمگیر بازار جهانی پوشاک ورزشی

تعداد بازدید : 95
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۸/۲۶
پیش بینی می شود بازار جهانی پوشاک ورزشی که تحت تاثیر پاندمی کووید-19 و شرایط بی ثبات فعلی قرار دارد، با نرخ رشد ترکیبی سالانه 2/6 درصد در دوره مورد بررسی یعنی سال 2022 تا 2032 رشد پیدا کند.

به گزارش سرویس اطلاع‌رسانی نساجی امروز، انتظار می رود ارزش بازار این بخش تا پایان سال 2032 به 384/8 میلیارد دلار برسد. ارزش خالص این بازار در سال 2021، 204/5 میلیارد دلار بوده است.

بیشترین سهم درآمد بازار پوشاک ورزشی مربوط به آمریکای شمالی و بیشترین نرخ رشد ترکیبی سالانه نیز مربوط به منطقه آسیا پسفیک می باشد.

هرچند که فروش پوشاک ورزشی در ماه های اولیه شیوع پاندمی کووید-19 به شدت کاهش پیدا کرده بود اما با تاثیرات مثبتی که پاندمی بر روی این بخش گذاشت، تقاضا برای این محصول پس از مدتی رو به افزایش رفت.

در پی طولانی شدن زمان قرنطینه بسیاری از افراد مجبور شدند در خانه ورزش کنند و یا به باشگاه های محلی نزدیک به محل سکونتشان بروند. بسیاری از شرکت ها و موسسات عمومی نیز به منظور حفظ سلامتی پرسنل و اعضای خود تجهیزات ورزشی را در محل های کار یا موسسات نصب کردند. همه این عوامل باعث شد تا بازار پوشاک ورزشی مدت کوتاهی پس از شیوع پاندمی به سرعت رونق پیدا کند.

محبوب ترین پوشاک ورزشی با بیشترین سهم بازار تاپ ورزشی و سویتشرت است. انتظار می رود در دوره مورد بحث این بخش با افزایش 4 درصدی دارای بالاترین میزان رشد باشد.

تولیدکنندگان تجهیزات ورزشی نیز متوجه این موضوع شده اند که باید نوآوری را در محصولات خود در نظر بگیرند. به همین دلیل همواره به دنبال این هستند که با ارایه نوآوری های جدید از ترند فناوری های هوشمند پوشیدنی پیروی کنند.

در همین راستا معرفی پارچه هوشمند مجهز به نانوفناوری یکی از پیشرفت های صورت گرفته در بازار تجهیزات ورزشی بوده است. پیشرفت های فنی صورت گرفته تا حد زیادی باعث بهبود عملکرد و راحتی شخص خواهد شد.

فعالیت های مختلفی که توسط سازمان های بین المللی و دولت ها در کشورهای در حال توسعه انجام می شود باعث تشویق جوانان برای رفتن به باشگاه ها می شود. در نهایت این فعالیت ها باعث پویایی بازار پوشاک ورزشی در این مناطق خواهد شد.  

با این وجود رایج ترین کانال های تامین پوشاک ورزشی فروش مستقیم و سیستم های فرانچایز است. البته با رشد سریع تعداد مشتریان در سرتاسر جهان، فروش آنلاین یا پلتفورم های تجارت الکترونیک نیز شروع به تسخیر بازار کرده اند. در حال حاضر این روش ها تبدیل به یکی از بخش های به سرعت در حال گسترش در ترندهای آینده بازار پوشاک ورزشی شده اند.

مهم ترین مانعی که اکنون بر سر راه استفاده از این محصولات در مناطق کم درآمد قرار دارد قیمت بالاتر لباس های ورزشی با طراحی های خاص و کارایی بالا است. علاوه بر آن رواج محصولات ارزان قیمت و با کیفیت پایین و محصولات تقلبی باعث شده تا افراد حاضر در بازار پوشاک ورزشی برای تامین محصولات اصل با قیمت قابل قبول با مشکل مواجه شوند.

در ضمن مشتریان در هنگام سفارش آنلاین پوشاک ورزشی با کارایی بالا امکان بررسی کیفیت ماده اولیه آن لباس را ندارند. در اینجا هم عرضه پوشاک ورزشی ارزان قیمت از سوی تولیدکنندگان متفرقه مانعی بر سر راه رشد بازار پوشاک ورزشی می باشد.

با این حال بازار پوشاک ورزشی به شدت رقابت پذیر ظاهر شده است. در این میان نام شرکت های نایک، آدیداس، ریباک، پوما، رون، 2XU، اسیکس و آندر آرمور به چشم می خورد.

 

چاپ این صفحه