چاپ این صفحه

بهبود وضعیت صنایع نساجی ایتالیا در سال جاری

تعداد بازدید : 154
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۸/۲۹
پیش بینی می شود صنایع نساجی و پوشاک ایتالیا در سال جاری به طور کامل به وضعیت پیش از پاندمی بازگردد و در سال 2023 نیز رشد خود را آغاز کند.

به گزارش سرویس اطلاع‌رسانی نساجی امروز، با این حال ساختار این صنعت در ایتالیا در پنج سال آینده دچار تغییرات اساسی خواهد شد.

فدراسیون منسوجات، مد و اکسسوری ایتالیا از این تغییر به عنوان یک تحول فرهنگی یاد کرده است. به همین دلیل صنایع نساجی ایتالیا باید با دو موضوع مهم دست و پنجه نرم کند: سیستم های تولیدی پایدارتر از نظر زیست محیطی و دیجیتالی شدن زنجیره تامین که باید شرکت های کوچک و متوسط را در بر بگیرد.

الساندرو زوچی، رییس انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات نساجی ایتالیا(آچی میت) گفت: "کارآفرینان در صنعت نساجی متوجه ضرورت قانونی شدن ایجاد تغییرات دیجیتال در کسب و کار خود شده اند. آچی میت نیز به همین دلیل پروژه Digital Ready خود را سرعت بخشید تا از این طریق ماشین آلات نساجی ایتالیایی که دارای مجموعه ای از داده های مشترک هستند را تایید کند و در نتیجه یکپارچه کردن آن ها با سیستم های در حال کار در واحدهای تولیدی مشتریان ساده تر شود."

با وجود این که سال 2020 سال بسیار سختی برای صنعت نساجی و پوشاک ایتالیا بوده اما بخش ماشین آلات نساجی به ویژه از دیدگاه صادرات همچنان قوی و انعطاف پذیر باقی مانده است.

ایتالیا با داشتن سهم ده درصدی چهارمین صادرکننده بزرگ ماشین آلات نساجی در جهان می باشد، انجمن های صنعتی فعال در این بخش در سال های پیش رو همچنان از طریق ادغام عمودی و افقی در شرکت ها و شبکه های کسب و کار در مناطق مختلف به حمایت از توسعه خوشه ها ادامه خواهند داد.

با این کار امکان یکی شدن منابع مالی برای خرید ماشین آلات جدید و استخدام نیروی انسانی متخصص فراهم خواهد شد. اتحادیه اروپا در پاسخ به بحران ناشی از کووید-19 طرح احیا و انعطاف پذیری(RRP) را مطرح کرد که به موجب آن بودجه 235 میلیارد یورویی در یک دوره شش ساله به ایتالیا تعلق می گیرد.

علاوه بر آن یک سری منابع مالی نیز به تحولات فرهنگی و تکنولوژیکی صنایع نساجی و پوشاک ایتالیا اختصاص خواهد یافت.

زوچی می گوید: "ما بی صبرانه در انتظار ایتمای 2023 در میلان هستیم. اعضای آچی میت به همراه بسیاری از برندهای برتر در اروپا و سایر نقاط جهان از این نمایشگاه جهانی فناوری های نساجی و پوشاک برای ارایه جدیدترین نوآوری های خود استفاده خواهند کرد به ویژه فناوری های مربوط به دیجیتالی کردن، افزایش بهره وری و ایجاد اقتصادی پایدار و گردشی."

ایتما بزرگ ترین نمایشگاه فناوری های نساجی و پوشاک در جهان است. ایتمای 2023 از تاریخ 8 تا 14 ژوئن 2023 در مرکز نمایشگاهی فیرا میلانو در شهر میلان ایتالیا برگزار خواهد شد.

 

چاپ این صفحه